• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

Har sista tiden snöat in lite på svarta klockor. Både Tudor Blach Shield och Omega DSOTM är superkoola. Även klockor från Bell&Ross är trevliga. Finns det fler som jag borde kolla in? Hur bra åldras/slits dessa klockor. Jag antar att det är skillnad på keramiska och PVD behandlade boetter.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Finns en del coolt där ute. Några av mina favoriter.

panerai-pam-438-tuttonero-0.jpg

IWC-Big-Pilot-Top-Gun-Watch-Chronograph-1.jpg

iwc-top-gun-miramar-watch-1.jpg

Tudor-Fastrider-Black-Shield-7.jpg

Blancpain-Bathyscaphe-Chronographe-Flyback-black-1.jpeg


Tillägg. Inte så kul att tappa en eller dylikt, kan bli dyrt.
photo_4_38.jpg

Ceramicdamage2_zps6dd5b955.jpg
 

Noami

Cartier
Skulle jag inte äga en CWC SBS skulle det bli en Aqualand "Enzo":

edit: bild jättesnodd från gåågle(tror den t.o.m. är från KS?)
Annars kan man ju PVD:a Rolex, fast det kan vara omständigt och det sänker like-faktorn här på KS.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varit lite sugen på att PVD:a min 16710. Tycker resultatet blir rätt häftigt. Men det är nog lite smartare att köpa en CWC eller en Smiths. "Enzo" Aqualand skulle vara en fet klocka för sommaren.

38009_MAIN_1088.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag själv håller mig borta från lackat (även pulverlackat) då det inte är snyggt när färgen oundvikligen nöts bort då man använder grejerna (alla vet väl hur en AK-5 ser ut efter ett tag).

Jag är en fan av att saker skall användas men just avnött färg ogillar jag.

Däremot keramiskt eller till och med plast som är helt genomfärgat gillar jag. Dock som nämnts tidigare är keramiska material generellt lite sprödare och därmed känsliga för hårda stötar.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft en Tudor Blach Shield i nästan ett år och är fortfarande lika nöjd med den så kan inte annat än att rekommendera. Tycker personligen att keramiks är snyggare än PVD och sedan är den väldigt stryktålig och ser fortfarande helt ny ut trots ganska så mycket användande.
 
Topp