• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Svensk" Rolex

Mackan2015

Breitling
Jag har levt runtom i hela världen senaste 25 åren. Jag kom tillbaka till Sverige för 1 år sedan. Det finns en sak här som jag anser är totalt korkad... alla ni som vill ha en "svensksåld" Rolex. Vad f*n har det med saken att göra om en äkta Rolex är såld här, Chile eller Nya Zeeland? Jag har ägt/sålt/köpt dyra klockor över hela världen, alla kontinenter, men aldrig på 25 år sett detta svenska fenomen att folk tror deras Rolex är bättre för att den är såld på Nymans.... LMAO.
SÅ patetiskt så det är inte klokt... är det enda jag har att säga.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jävligt bra skrivet, nyanserat som fan. Väl spenderade 25år! DET om något är det patetiska i det Svenska samhället.

Edit: var lite hård i tonen, vaknade på fel sida idag. Mackan2015 har spenderat 25år på Gili Trawangan och nu kommit hem med sin slutsats om vad som är fel i samhället, tycker det förtjänar en applåd.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Nu tycker jag också att det inte spelar så stor roll... men i de flesta sammanhang när "svensksåld" används så är även klockan under garanti, och uppstår det då strul så har du med största sannolikhet att göra med en svensk urhandel dvs svensk lagstiftning vilket är väldigt fördelaktigt för konsumenten gentemot internationell, just sayin
 

David

Bödeln
Det finns massvis med trådar om handlare som försökt ta betalt för allt från frakt till försäkring vid garantiärenden gällande klockor sålda utomlands. Oavsett om det är rimligt eller inte är det ganska ofta en fördel om man kan besöka butiken där klockan såldes.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
mk9efdztqjpn.gif
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ägt/sålt/köpt dyra klockor över hela världen, alla kontinenter, men aldrig på 25 år sett detta svenska fenomen att folk tror deras Rolex är bättre för att den är såld på Nymans.... LMAO.
Fick mig att drömma om en en Seiko 6217 som varit med på detta äventyr.
heritage1.jpg


Å så en inspirerad av Jimpa härunder:
 

Jimpa

Panerai
italienska definitionen på "originalboxar", "sertifikat" "fullset" osv är lite annorlunda än här.. Men tror det är många på klocksnack som köper klockor på tex chrono24.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Tja, ibland vill man handla hos sin lokala AD. Och min lokala AD ligger i Sverige. Men du köper dina klockor precis var du vill, skulle aldrig falla mig in att säga något om det.
 
P

Philippe Stern

Guest
Själv tycker jag en annan sak är totalt korkad: att vi inte har fri kollektivtrafik. Du verkar oerhört berest. Du måste vara sjömatros eller nåt. Spännande. Känner du en sjöbuse som heter Pallaso? Till ämnet: skriver folk att du vill köpa "svensksålt" Eller är det säljare som tror att köparna vill ha detta? Vad tror du? Sen att du som är över 40 bast skriver LMAO tycker jag är sååå ungdomligt. Typiskt tonåring. Bra att du har behållt dit unga sinne. Välkommen till forumet. Bryr dig inte om att det står Nollan under ditt nick. Det är inte personligt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Mackan2015

Breitling
Jävligt bra skrivet, nyanserat som fan. Väl spenderade 25år! DET om något är det patetiska i det Svenska samhället.

Edit: var lite hård i tonen, vaknade på fel sida idag. Mackan2015 har spenderat 25år på Gili Trawangan och nu kommit hem med sin slutsats om vad som är fel i samhället, tycker det förtjänar en applåd.
Jag bara undrar vrf alla i Sverige tror deras grejer är bäst i världen? Ett ur tillverkar i Scheiz kommer alltid att förblki ett swcheziskt ur, så skitsamma om det är sålt på en bakgata i Bangkok så länge det är ett äkta ur och full set.
 
Topp