• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svenska dykare?

Buckshot

Panerai
Efter att ha tvekat ett tag vart mitt intresse ska ta vägen så beställde jag en Triwa Hvalen igår. Vilket fick mig att fundera vilka andra svenska dykare det finns.
SS Landsort och Karlskrona är dom enda jag kommer på. Finns det några andra? Det räcker med ngn Svensk anknytning. H2O Kalmar låter ju lockande fast den är bara svensk till namnet?
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tärnan Oceanographer.
Om någon har en att sälja så köper jag den;)
image.jpeg

(Bilden skamlöst stulen från ontheline)
 
Släng upp en bild. Har bara sett Seikos "svenska dykare" tror jag?
Här diskuterades det väl "svenska" märken, men ge oss gärna lite bilder om du har några. Pm:a mig om du har nån klocka till salu! :)

J

Jag tolkade att det räckte med svensk koppling och då borde en svensk militärdykare funka. Tyvärr har jag ingen och jag har inte ens haft möjlighet att klämma på en i verkligheten. Om någon på detta forum har en skulle jag inte säga nej till lite bilder, så upp med dom bara!!!:)
 

SSL

Audemars
Efter att ha tvekat ett tag vart mitt intresse ska ta vägen så beställde jag en Triwa Hvalen igår. Vilket fick mig att fundera vilka andra svenska dykare det finns.
SS Landsort och Karlskrona är dom enda jag kommer på. Finns det några andra? Det räcker med ngn Svensk anknytning. H2O Kalmar låter ju lockande fast den är bara svensk till namnet?

Finns knappt.
Bild på hvalen?
 

Kello

Omega
image.jpeg

Hade en posedion för ett antal år sedan, lär väl ha någon koppling till fosterlandet iaf
(Bild snodd på nätet)
 
Topp