• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svenska priser Tag Heuer (vad är problemet?)

Tigerrrr

Guld
2-Faktor
Hej,
Jag är på jakt efter en Tag Heuer Monaco och blir förvånad över den svenska prissättningen.
Jag var förbi en AD idag och kunde konstatera att det är något som inte stämmer.
Officiella priset i Sverige är 59500kr för en Monaco Calibre 11. De kunde tänka sig att lämna ca 10% rabatt, alltså ca 53500kr. Går man in på tagheuer.com så stämmer det. MEN om man ändrar land till tex Tyskland så är listpriset 4995 euro. Jag har jämfört med flera andra modeller och de svenska priserna är alltid högre, ganska mycket högre.
Jag kan inte se någon rimlig förklaring till detta men det kanske någon annan kan? Det kanske finns en gammal svensk trött agentur som inte förstår att vi är med i EU och att ett köp bara är ett klick borta.

På Chrono24 ligger samma klocka (i tex England) på ca 34000-36000kr. Jag vet att det är gråimport och jag är absolut villigt att betala lite mer för att kunna köpa den i Sverige över disk. Men nästan 20000kr mer? Jag försökte lite försiktigt påtala det för AD men det fungerade inte.
En del märken håller priserna bättre internationellt men Omega och Tag Heuer verkar ha stora skillnader i pris. Det känns sådär att först besöka AD för att välja ut modell och sedan beställa via Chrono24... Hur gör ni andra?
monaco sek.jpeg
monaco euro.jpeg

Senast ändrad:
Hej,
Jag är på jakt efter en Tag Heuer Monaco och blir förvånad över den svenska prissättningen.
Jag var förbi en AD idag och kunde konstatera att det är något som inte stämmer.
Officiella priset i Sverige är 59500kr för en Monaco Calibre 11. De kunde tänka sig att lämna ca 10% rabatt, alltså ca 53500kr. Går man in på tagheuer.com så stämmer det. MEN om man ändrar land till tex Tyskland så är listpriset 4995 euro. Jag har jämfört med flera andra modeller och de svenska priserna är alltid högre, ganska mycket högre.
Jag kan inte se någon rimlig förklaring till detta men det kanske någon annan kan? Det kanske finns en gammal svensk agentur som inte förstår att vi är med i EU och att ett köp bara är ett klick borta.

På Chrono24 ligger samma klocka (i tex England) på ca 34000-36000kr. Jag vet att det är gråimport och jag är absolut villigt att betala lite mer för att kunna köpa den i Sverige över disk. Men nästan 20000kr mer? Jag försökte lite försiktigt påtala det för AD men det fungerade inte.
En del märken håller priserna bättre internationellt men Omega och Tag Heuer verkar ha stora skillnader i pris. Det känns sådär att först besöka AD för att välja ut modell och sedan beställa via Chrono24... Hur gör ni andra?
monaco sek.jpeg
monaco euro.jpeg
Intressant frågeställning!
Kommer att följa övriga forumisters kommentarer.
Har nästan aldrig köpt nåt nytt, men funderingarna finns förstås!

Testade att välja Danmark (med samma momssats som Sverige). Pris: 39 995 DKK eller ca 53 082 SEK med dagens kurs.
Ytterst märkligt

Köp där det är billigast så klart! Ser inga som helst argument för motsatsen:bored:. Klicka hem o hämta hos lokala ombudet.:cigar:

Hej,
Jag kan inte se någon rimlig förklaring till detta men det kanske någon annan kan? Det kanske finns en gammal svensk trött agentur som inte förstår att vi är med i EU och att ett köp bara är ett klick borta.

monaco sek.jpeg
monaco euro.jpeg

En sån klocka köper man inte hos AD i Sverige. Det är att kasta pengar i sjön.

För Omega verkar prissättning vara ganska lika mellan olika länder, att man får billigare via nån icke-AD på Chrono24 är väl inte så konstigt?

Tillbaka
Topp