• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svepande Sekundvisare quartz

Skybolt

Basic
Hej
Försöker hitta min optimala klocka för mig som har
Quartz och svepande visare!
Är det ens möjligt?

Om ,ja bomba på med förslag på klockor som har detta

Tack på förhand!

Hej
Försöker hitta min optimala klocka för mig som har
Quartz och svepande visare!
Är det ens möjligt?

Om ,ja bomba på med förslag på klockor som har detta

Tack på förhand!

Jag har för mig att Bulova har det på några av sina quartz ur.
Visst är det så. 262kHz. Så svepande det kan bli om man inte ska gå till springdrive.
Men. Det finns ett men. De flesta av dessa Precisionist-ur ser, tja, man kan väl säga egensinniga ut. Lite mindre diplomatiskt uttryckt, förjäkliga ut. Tekniken är cool men designen är ofta :facepalm:
Se vad du finner, kanske finns det nåt som faller i smaken.

Är det bara de som har svepande eller finns det fler?
Det finns även hos äldre Omegor, då under namnet Electron vill jag minnas. Men då är vintage som gäller. Och mig veterligen har de ett problem med drivningen av datumhjulet som är gjort i plast. Obra val och något som antingen är paj, kommer paja, eller har bytts ut till ett eftermarknadshjul i metall.
Så du bör ta reda på vad du ev köper.

Testade en Bulova 262 Military förra året. Inget att anmärka på gång och verk. Men klockan kändes lite billig överlag (vilket sen också var), och blev bara liggande i konkurrens med mina andra.

Aldrig sett en Bulova Lobster i verkligheten, men känns annars som ett vettigt Seiko Turtle-alternativ om det är dykare man är ute efter. Även Precisionist Curved-klockorna ser intressanta ut.

E321470E-DE10-4585-A7CB-0B1812BEC873.jpeg

Tillbaka
Topp