• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sveriges Radio: BREITLING byter namn till BREITLER! (I alla fall i Sverige!)

TicTack

Cartier
Eftersom man alltid kan lita på Sveriges Radio, de har ju aldrig fel och gör aldrig fel (lite som Påven), så kan jag härmed meddela att BREITLING har bytt namn till BREITLER. (Rimmar på känd österrikare...)


Vid 07:20 här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=6017715

BREITLER

Det är alltså inget annat att göra än att plocka fram din klocka, och en fin tuschpenna, och ändra enligt texten ovan. Breitling heter numera BREITLER enligt de som "bestämmer" våra lagar, och förmedlar SANNINGEN, dvs Sveriges Radio.

PS: Underlåtenhet att lyda order bestraffas!

Lycka till!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
o_O Vet inte riktigt hur man ska kommentera det här, eller vad man ska säga om själva tråden. Men lite roligt var det.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
breitlerpremium2.jpg
 

Glusch

Cartier
Om man är osäker på om en tråd är värd att posta ska man nog sova på saken, särskilt om klockan är 04.45 och man antagligen haft en smått rolig kväll. :p

Men håller med tidigare postare, lite småroligt är det ju..
 

TicTack

Cartier
Bara jag som starkt misstänker att TicTack brukar substanser som inte säljs hos det statliga monopolet?.. Med tanke på tiderna det postas sådana här saker..

Oj, den otrevlige arkitektstudenten har hittat hit! Och forumets egna vänsterextremist, tårgassprutan = mace, hittar också Erik1:s inlägg och lajkar! Nice!

Säg mig Erik1, kom du in på din arkitekt-utbildning via "arkitektprovet" eller via betyg eller via HögskoleProvet?

Jag gissar:
1) Arkitekt-Provet, högst sannolikhet, lite medfödd medelklasstrevlighet och du var inne? Vem bryr sig liksom vilka som kommer in, byggherrarna bestämmer allt ändå.

2) Betyg: Lismande och fjäsk i tre år på gymnasiet gav resultat?

3) HögskoleProvet: Genom en spökskrivare din pappa (!!!) hittade så fick du HP-poängen du behövde för att komma in, grattis!

Berätta, vad var det? Jag gissar på 1 eller 2? Begåvning ser jag som uteslutet. Men grattis för f-n, nu får du lära dig rita lådor på heltid. Sverige har ju producerat SÅÅ många intressanta arkitekter det senaste! Man får ju titta utanför landets gränser för att inte SPYYY av uttråkning.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Oj, den otrevlige arkitektstudenten har hittat hit! Och forumets egna vänsterextremist, tårgassprutan = mace, hittar också Erik1:s inlägg och lajkar! Nice!

Säg mig Erik1, kom du in på din arkitekt-utbildning via "arkitektprovet" eller via betyg eller via HögskoleProvet?

Jag gissar:
1) Arkitekt-Provet, högst sannolikhet, lite medfödd medelklasstrevlighet och du var inne? Vem bryr sig liksom vilka som kommer in, byggherrarna bestämmer allt ändå.

2) Betyg: Lismande och fjäsk i tre år på gymnasiet gav resultat?

3) HögskoleProvet: Genom en spökskrivare din pappa (!!!) hittade så fick du HP-poängen du behövde för att komma in, grattis!

Berätta, vad var det? Jag gissar på 1 eller 2? Begåvning ser jag som uteslutet. Men grattis för f-n, nu får du lära dig rita lådor på heltid. Sverige har ju producerat SÅÅ många intressanta arkitekter det senaste! Man får ju titta utanför landets gränser för att inte SPYYY av uttråkning.
Nu är det här väldigt OT men bemödar mig med ett svar åtminstone. Otrevlig? Om du tycker det så.

Arkitektprovet kom jag in på. Trevlighet? Pratade inte med någon ansvarig under provet, det är anonymt. De bedömer ens ritningar, målningar, idéer och modeller. Inte planerat att jobba inom Sverige efter examen, men kanske händer. Wilhelmsson, Sandell, Asplund(!) osv..

Varför du har sådant starkt medelklasshat(?) förstår jag mig inte på heller. Du som är så begåvad om någon borde ju veta att en stor välmående medelklass är grundstenen i ett bra välmående land. Jag vet inte men tycker inte du avfärdade mitt påstående särskilt bra iallafall.
 

TicTack

Cartier
Nu är det här väldigt OT men bemödar mig med ett svar åtminstone. Otrevlig? Om du tycker det så.

Arkitektprovet kom jag in på. Trevlighet? Pratade inte med någon ansvarig under provet, det är anonymt. De bedömer ens ritningar, målningar, idéer och modeller. Inte planerat att jobba inom Sverige efter examen, men kanske händer. Wilhelmsson, Sandell, Asplund(!) osv..

Varför du har sådant starkt medelklasshat(?) förstår jag mig inte på heller. Du som är så begåvad om någon borde ju veta att en stor välmående medelklass är grundstenen i ett bra välmående land. Jag vet inte men tycker inte du avfärdade mitt påstående särskilt bra iallafall.

PROVET!!!!!!! :)

Ja, jag hatar [svenska] medelklassen, men inte mer än vad [svenska] medelklassen hatar sig själv! Synd men sant!

(Jag var bara elak mot dig för du antydde att jag knarkar, vilket är djupt felaktigt! Närmast en ärekränkning.)
 

TicTack

Cartier
...
Varför du har sådant starkt medelklasshat(?) förstår jag mig inte på heller. Du som är så begåvad om någon borde ju veta att en stor välmående medelklass är grundstenen i ett bra välmående land. Jag vet inte men tycker inte du avfärdade mitt påstående särskilt bra iallafall.

Jag vill bara göra ett kort ytterligare tillägg:
"en stor välmående medelklass är grundstenen i ett bra välmående land"
Jag håller med i teorin, dock har i Sverige medelklassen blivit så självhatande att de röstar fram självhatande partier vilket leder till att Sverige blir ett allt sämre land. Jag vill inte gå in på vilka partier jag avser, för då blir detta en politisk diskussion, så vänligen gå inte in på det ni andra heller, men detta är en av grunderna till mitt medelklasshat.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag vill bara göra ett kort ytterligare tillägg:
"en stor välmående medelklass är grundstenen i ett bra välmående land"
Jag håller med i teorin, dock har i Sverige medelklassen blivit så självhatande att de röstar fram självhatande partier vilket leder till att Sverige blir ett allt sämre land. Jag vill inte gå in på vilka partier jag avser, för då blir detta en politisk diskussion, så vänligen gå inte in på det ni andra heller, men detta är en av grunderna till mitt medelklasshat.

Tillhör du överklassen?
 

TicTack

Cartier
Tillhör du överklassen?
Nej, det tror jag inte, och inte arbetarklassen heller. Dessa två har också sina fel, men medelklassen är överlägset "sämst", i alla fall i Sverige.

Många tycker väl att man är överklass om man har en ROLEX :)(eller två) men jag är inte adlig och jag har inte "riktigt" (ännu ... :)) så mycket pengar att jag själv genom förmögenhet skulle vilja kalla mig överklass. MEN jag tänker inte titulera mig medelklass för det. Jag är i princip helt fri från den totala ångest som präglar medelklassen, även om min livsstil rent ekonomiskt skulle placera mig någonstans på medelklassspektrat, troligtvis.

På tal om klockor och trådens ämne, så äger jag också en Breitling, eller förlåt BREITLER, var det placerar mig klassmässigt enligt "the people" vet jag inte, övre medelklass kanske? BREITLER är ju lite billigare än "överklassmärket" Rolex.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Oj, den otrevlige arkitektstudenten har hittat hit! Och forumets egna vänsterextremist, tårgassprutan = mace, hittar också Erik1:s inlägg och lajkar! Nice!

Jösses. Att du orkar. Men bara för att du skall kunna släppa det:

1. Mitt nick har inget med tårgas att göra, det är initialer. Ledsen att det inte var mer spännande än så.

2. Jag är inte vänsterextrem, snarare socialdemokrat. Välavlönad dessutom. Det är ovanligt, men några av oss finns kvar.
 

TicTack

Cartier
Jösses. Att du orkar. Men bara för att du skall kunna släppa det:

1. Mitt nick har inget med tårgas att göra, det är initialer. Ledsen att det inte var mer spännande än så.

2. Jag är inte vänsterextrem, snarare socialdemokrat. Välavlönad dessutom. Det är ovanligt, men några av oss finns kvar.

:)
Ok, tryggt att höra. Jag är så trött på "kravallsverige" med tårgas, flaskor och skräp.

Jag kan faktiskt acceptera och respektera sossar, speciellt ur generationerna före Palme, och de av er som håller kvar de värden som SAP stod för innan Palme. Dock håller jag inte med er!

Kul att du tjänar bra med pengar, jag känner faktiskt också en sosse som tjänar riktigt bra, finansbranschen, han påstod sig ha träffat ytterligare en sosse på jobbet, så då är ni tre välavlönade sossar kvar (minst!)! (Fyra med partiledaren?)

socialdemokratisk-valaffisch-19854.jpg

(obs inte fejk!)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
...Jag var bara elak mot dig för du antydde att jag knarkar, vilket är djupt felaktigt! Närmast en ärekränkning.
Sorry, men jag var också inne på att du var påtänd när du drog igång den här besynnerliga tråden. Nu blev den i och för sig ganska underhållande i alla fall, i och med dina debila utfall mot medelklassen. Om social klass avgörs av hur mycket pengar man har och en klassresa innebär att man köper en Rolexklocka så kanske du bör googla lite på olika begrepp du svänger dig med.
Jag är ingen jurist men jag tror att det är svårt att tala om ärekränkning när någon antyder att en anonym knäppis på ett forum knarkar.
 

TicTack

Cartier
Sorry, men jag var också inne på att du var påtänd när du drog igång den här besynnerliga tråden. Nu blev den i och för sig ganska underhållande i alla fall, i och med dina debila utfall mot medelklassen. Om social klass avgörs av hur mycket pengar man har och en klassresa innebär att man köper en Rolexklocka så kanske du bör googla lite på olika begrepp du svänger dig med.
Jag är ingen jurist men jag tror att det är svårt att tala om ärekränkning när någon antyder att en anonym knäppis på ett forum knarkar.

Och du kan googla lite på hur du skall förbättra dina trolling skills! Nice try!
 
Topp