• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sveriges sämsta klockstad (sett till sina förutsättningarna) är...

Är Linköping Sveriges sämsta klockstad sett till sina förutsättningarna?

  • Ja

    Röster: 33 84.6%
  • Nej

    Röster: 6 15.4%

  • Totala väljare
    39

SwedishMade

Cartier
Min bild som din var att medelinkomsten i Norrköping var betydligt lägre. Men jag kollade upp det faktiskt nyss och skillnaden är bara 238.000 mot 243.000kr i medianinkomst. Platinum cars har i princip hela Sverige som upptagningsområde dock. Endast en bråkdel säljs i Norrköping.
Medelvärdet i Linköping dras ner av studenterna. Medianinkomsten är högre i Linköping. Dock lägre än t.ex. tidigare nämnda Skövde ...

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta...n-i-siffror/Nyckeltal-for-regioner/?var=17249
Medianinkomst, 2013
Danderyd
336 703
Täby
324 554
Vaxholm
310 404
Lomma
310 387
Ekerö
309 016
Lidingö
307 849
...
Skövde
255 468


...
Linköping
243 918

...
Norrköping
238 083
...

Malmö
204 229
Mellerud
204 098
Dals-Ed
202 728
Årjäng
197 244
Eda
196 272




 
P

Philippe Stern

Guest
Sämst är väl ändå Stockholm? En ort som gör anspråk på att vara huvudstad där den enda flagshipbutiken man lyckas prestera är Fossils och där det inte ens går att köpa en Rolex på flygplatsen är ett skämt. Pinsamt är bara förnamnet.
Va? Stockholm? Sen vem fan vill köpa en Rolex på flygplatsen?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Ruskigt bortskämd då jag bodde i Västerås med Nymans, i övrigt har inte Västerås mycket att komma med. När något som t ex Rix FM sommarturne väljer Eskilstuna framför Västerås är det fasiken knas. Så ett Nymans förgyller vardagen.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Linköping och Norrköping är rent skit när det ska klämmas på klockor tyvärr. Vill man ha en Gant eller Diesel så är det utmärkt dock :arghh:
 

Skeeter

Panerai
Körde igenom denna håla en gång och såg inte en enda klocka - pinsamt!

image.jpg

Nostalgi... hade en flickvän där för många, många år sedan ... det var iofs inte mycket på klockfronten då heller.
Håller med om att Lkpg borde glänsa mer på klockfronten, folk har råd. Många runtomkring i bekantskapskretsen och på jobbet verkar ha koll dock och vet/känner igen/kommenterar vad jag har på handleden
 
Topp