• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch Sistem 51 Irony

natovintage

Rolex
2-Faktor
Swatch släpper klockor med 51 verket i 316L stål!

Samma verk som förgående sistem51 i plast med 90h PR!!

Pris: runt 200$

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png


... Så vad tyckes här klockvänner?
 

Wiliamo

Panerai
Jag personligen älskar Sistem51 - på gott och ont. Just för hur de pissar klassisk tillverkning av mekaniska ur right in the face, men samtidigt producerar något som är billigt, funktionellt och faktiskt även bra. Jag tycker det är kul med fler mekaniska klockor i ett prissegment som tilltalar fler än vi inbitna klocknördar!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Jag personligen älskar Sistem51 - på gott och ont. Just för hur de pissar klassisk tillverkning av mekaniska ur right in the face, men samtidigt producerar något som är billigt, funktionellt och faktiskt även bra. Jag tycker det är kul med fler mekaniska klockor i ett prissegment som tilltalar fler än vi inbitna klocknördar!
Håller fullständigt med! Jag kan tycka ibland att jag saknar lite kvalitetskänsla när jag bär på min sistem51. Men samtidigt säger ju priset sitt. Så nu när stålisen kommer så måste jag testa även den och hoppas på kvalitén jag förväntar mig när den nu är i stål!
 

6r15c

Omega
Jag personligen älskar Sistem51 - på gott och ont. Just för hur de pissar klassisk tillverkning av mekaniska ur right in the face, men samtidigt producerar något som är billigt, funktionellt och faktiskt även bra. Jag tycker det är kul med fler mekaniska klockor i ett prissegment som tilltalar fler än vi inbitna klocknördar!
Ja men jag ser det som att konsumenterna (dvs vi).
Pissar oss själva rakt i ansiktet när vi köper de dyra mekaniska uren. När urverken är i själva verket snor billiga att tillverka..
Men det är min egna högst personliga åsikt. :)

Är dessa metall klockor också oöppningsbara likt plastföregångarna?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite kul men mest blingigt och för mycket polerade ytor. Även om det är metallboett/länk så ser det ut som plast.

Både gillar och ogillar idén om billiga mekaniska urverk som är oservbara. Kan det öka någons intresse för klockor så är det i alla fall positivt. :)
 

Wiliamo

Panerai
Ja men jag ser det som att konsumenterna (dvs vi).
Pissar oss själva rakt i ansiktet när vi köper de dyra mekaniska uren. När urverken är i själva verket snor billiga att tillverka..
Men det är min egna högst personliga åsikt. :)

Är dessa metall klockor också oöppningsbara likt plastföregångarna?
Fast riktigt så är det ju inte. Inom kategorin "premiumklockor" eller generell haute horlogerie pratar vi ju hantverk i en helt annan klass än Swatchs plast-automatare. Det är ett kaxigt drag av dem, jag äger en själv, men vi pratar ju knappast kvalitét. Det är snarare det du är inne på - det GÅR att tillverka något men det är absolut inte kvalitativt utan mer en rolig grej.
 
Topp