• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch: skrikande eller nertonade färger?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
skriget-DEYvg2A0BWgHVu8bRXPiwA.jpg
 

UNO

Panerai
image.jpeg
Ja, alla har ju sina färger och det varierar ju men klart är att alla ska ha en Swatch :)
Jag brukar stämma av 9 av 10 plagg mot denna, förvånande många kulörer fungerar, det hänger på svärtan kort sagt.
Röd med Schweiziska korset är ett statement.
 

29151

Breitling
image.jpeg
Ja, alla har ju sina färger och det varierar ju men klart är att alla ska ha en Swatch :)
Jag brukar stämma av 9 av 10 plagg mot denna, förvånande många kulörer fungerar, det hänger på svärtan kort sagt.
Röd med Schweiziska korset är ett statement.
Men varför är just den röda med korset ett statement?
 

UNO

Panerai
IOF swatchgroup äger ju en del fina märken köp vad ni vill naturligtvis, men för mig är det som att jämföra Jim Beam med Laphroaig.
Whiskeymärken är ingen bra jämförelse, destillerier är fabriker bakom dimridåer av storytelling.
Skräddarsytt vs Konfektion eller skor är nog bättre.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Whiskeymärken är ingen bra jämförelse, destillerier är fabriker bakom dimridåer av storytelling.
Skräddarsytt vs Konfektion eller skor är nog bättre.
Jag gillar Jaquet Droz som ägs av Swatch, därmed inte sagt att jag gillar Swatch.
Jag gillar Laphroaig som ägs av Jim Beam... Men inte Jim Beam
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Fått dille på Swatch efter att man var på flygplatsen igår, tyvärr fanns ingen där som jag ville ha och det finns ju snudd på miljoner(!) olika att välja på nu när jag kikade.

Tänkte jaga rätt på en som är clean, dvs. time only/ time+date och ingenting på urtavlan alt. Keith Haring eller någon annan konstnär. Enfärgad, transparent eller camo.

Har någon tips? Jag har sett Sistem 51 camo varianten men är inte sugen på en automatare då den troligtvis kommer bli liggande en del och jag kommer inte palla ställa tid och datum varje gång den ska användas.
 
Topp