• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Stefan S

Patek
2-Faktor
Han köpte den i Interlaken Schweiz och då utanför Eu
Det är helt legalt att handla saker utanför EU och fara hem med det utan att deklarera. Upp till en viss gräns skall tilläggas !!
Storleksordningen fem tusen kronor vill jag minnas. Här är en Moonswatch helt ok, två kan iofs hamna på gränsen eller t o m över (250CHF styck?)
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Det är helt legalt att handla saker utanför EU och fara hem med det utan att deklarera. Upp till en viss gräns skall tilläggas !!
Storleksordningen fem tusen kronor vill jag minnas. Här är en Moonswatch helt ok, två kan iofs hamna på gränsen eller t o m över (250CHF styck?)
Tack för klargörande, då skall jag handla en om jag hittar någon.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det är helt legalt att handla saker utanför EU och fara hem med det utan att deklarera. Upp till en viss gräns skall tilläggas !!
Storleksordningen fem tusen kronor vill jag minnas. Här är en Moonswatch helt ok, två kan iofs hamna på gränsen eller t o m över (250CHF styck?)
Av någon anledning är det olika gränser beroende på hur man reser:
"Om du tar med dig varor från ett land utanför EU och resan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 700 kronor. Om resan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 300 kronor utan att betala några avgifter."
(https://www.tullverket.se/allmantomatthandlaiettannatland.4.792224361590183a4d3115e.html)
 

Galaxy

Rolex
Och nytt band
D42EC21D-0A48-420E-843E-C104EA1429FC.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Angående tull/moms så kan väl tilläggas att väljer du att inte nyttja tax-free så behöver du ju inte oroa dig för några avgifter

Kom ihåg att du får bara ta med dig 1 kg kött till Schweiz!
 

Emme

Breitling
lustigt att folk tycker de är konstigt att klockan inte finns i lager, sen när de ser att den finns inne så köper de själva upp 3-4 st (kom inte och säg att ni ska ge bort eller frugan ska ha en).
de är liksom en del av problemet med just efterfrågan, 1 per kund hade jag tyckt varit underbart, så slapp allt bli mer hypat än vad klockan egentligen är då Swatch själva säger att det inte är limiterat, men de är fan Rolexvarning redan på denna..
När jag äntligen fått tag på en till mig, kidsen och frugan lovar jag att du ska få en WS på oss 4 :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
lustigt att folk tycker de är konstigt att klockan inte finns i lager, sen när de ser att den finns inne så köper de själva upp 3-4 st (kom inte och säg att ni ska ge bort eller frugan ska ha en).
de är liksom en del av problemet med just efterfrågan, 1 per kund hade jag tyckt varit underbart, så slapp allt bli mer hypat än vad klockan egentligen är då Swatch själva säger att det inte är limiterat, men de är fan Rolexvarning redan på denna..
De vill ha hype.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
lustigt att folk tycker de är konstigt att klockan inte finns i lager, sen när de ser att den finns inne så köper de själva upp 3-4 st (kom inte och säg att ni ska ge bort eller frugan ska ha en).
de är liksom en del av problemet med just efterfrågan, 1 per kund hade jag tyckt varit underbart, så slapp allt bli mer hypat än vad klockan egentligen är då Swatch själva säger att det inte är limiterat, men de är fan Rolexvarning redan på denna..
Till mig sa dom max 1 och ja kunde inte komma tillbaka dagen efter. Dock vet ja inte hur de kan hålla koll😜
 

Mythos

Omega
Senast ändrad:
Topp