• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Sportmatte

Breitling
Trodde att när de nu kom med en uppdaterad version även skulle ta med det datumfönster de missade i den första upplagan men tydligen saknar den den nya varianten datumangivelse. Märkligt hur de på Swatch kan vara så allergiska till att inkludera ett datumfönster på uren, vilket skulle öka attraktionskraften ytterligare på uren.
Har Swatchbilen slutat besöka Stockholm förresten?
 

Sportmatte

Breitling
hah sjukt ju! trodde den i västmalmsgallerian va en butik men ser nu att det verkar vara ett kontor :rolleyes:

Nja. Jag trodde de hade en swatchbutik på NK men tydligen inte. Har för mig att jag sett den sådan där.
Även Timsehop vid Hötorget säljer väl Swatchklockor och har för mig att de hade en lapp/skylt där stod att de var retailer till Swatch men det var tydligen fel?
 

Enlundgren

Cartier
Trodde att när de nu kom med en uppdaterad version även skulle ta med det datumfönster de missade i den första upplagan men tydligen saknar den den nya varianten datumangivelse. Märkligt hur de på Swatch kan vara så allergiska till att inkludera ett datumfönster på uren, vilket skulle öka attraktionskraften ytterligare på uren.
Har Swatchbilen slutat besöka Stockholm förresten?
Smaken är olika 😄 kronograf med datum går jättebort för mig! Det blir för mycket helt enkelt
 

skyseeker

Rolex
Trodde att när de nu kom med en uppdaterad version även skulle ta med det datumfönster de missade i den första upplagan men tydligen saknar den den nya varianten datumangivelse. Märkligt hur de på Swatch kan vara så allergiska till att inkludera ett datumfönster på uren, vilket skulle öka attraktionskraften ytterligare på uren.
Har Swatchbilen slutat besöka Stockholm förresten?
Had väl inte ”originalet” heller!?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Fick på ett nytt strånk, blev som en ny klocka.

IMG_1458.jpeg
 

supdawg1

Breitling
Precis låtit en vän köpa en mission to the moon åt mig ute på tur i Europa. Beräknar att få den imorgon. Ni med likadan klocka - eller ni andra med god smak. Vad kör ni för fina band på?
 

Millhouse

Breitling
Nja. Jag trodde de hade en swatchbutik på NK men tydligen inte. Har för mig att jag sett den sådan där.
Även Timsehop vid Hötorget säljer väl Swatchklockor och har för mig att de hade en lapp/skylt där stod att de var retailer till Swatch men det var tydligen fel?
Är det inte konstigt att det inte finns i sverige??
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Imorgon (Las Vegas-tid) öppnar Swatch-butiken kl 9 med utlovade Black Snoopy. Ikväll kl 21 satt redan fyra i kön.
 

Lejonel

Omega
Någon som hittat nätbutik som säljer den svarta snoopy-klockan tro? Min klena handled hade mått bra av en sådan 😊
 

Yannick

Breitling
Satan va fin den svart snoopyn är men kommer dröja innan man kan lägga vantarna en. Intresset kommer vara enormt. De får alltid upp hypen när man trott den börjat lägga sig…
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
I Vegas började de första köa kl 21 på söndagskvällen. Affären öppnade kl 9. Jag pallade inte så dök upp vid 8. Blev ingen klocka men det var inte långt ifrån. Kanske 10 personer framför mig när de tog slut och typ 60 personer som fick en.
De fick ingen påfyllning idag tisdag, varken av den vita eller svarta.
 

Karlaplan

Omega
I Vegas började de första köa kl 21 på söndagskvällen. Affären öppnade kl 9. Jag pallade inte så dök upp vid 8. Blev ingen klocka men det var inte långt ifrån. Kanske 10 personer framför mig när de tog slut och typ 60 personer som fick en.
De fick ingen påfyllning idag tisdag, varken av den vita eller svarta.
Såg ett inlägg på instagram jag inte hittar igen nu med en uppställning på hur många av de svarta som var tillgängliga vid släppet... ~50 i enstaka städer och ca 5-10 i majoriteten av städerna.
 

MightyMowgli

Cartier
2-Faktor
Vet någon om det är en enorm prisskillnad för att få ut en snoopy retail mot privathandeln?
Tittar man på Chrono24 (som egentligen inte är en bra priskälla) verkar de flesta ligga mellan 5-10k, nypris i butik är 315 euro så än så länge får man säga att det är en viss skillnad mellan retail och privat. Lär gå ner med tiden :)
 
Topp