• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    168
Så de kunde göra det "rätt" tidigare!😉 Tycker nog ändå att detta är mer tilltalande än "plattor" under texten.
RO_16202ST-OO-1240ST-01_closeup_GP15_JPEG.jpg
Det där ser rätt b ut irl. Allt blir förvrängt och lite kladdigt, men man gillar olika. att bara trycka på mönstret som denna är ju en enklare/billigare lösning.

Det där ser rätt b ut irl. Allt blir förvrängt och lite kladdigt, men man gillar olika. att bara trycka på mönstret som denna är ju en enklare/billigare lösning.
Det bästa är ju att göra det ordentligt, med separata upphöjda bokstäver (eller hur man nu ska beskriva det).
e461dafa-98b7-4322-9b63-18fdd66aee6d_1460x900.jpg

Det bästa är ju att göra det ordentligt, med separata upphöjda bokstäver (eller hur man nu ska beskriva det).
e461dafa-98b7-4322-9b63-18fdd66aee6d_1460x900.jpg
Den svarta texten var lite kul, flyger den? Den är inte bara satt på klarlack? Har typ inte sett det förr. GS-loggan är snygg men svarta texten tycker jag inte är så lyckad. Blir i vilket fall lite svårt med guilloche.

Den svarta texten var lite kul, flyger den? Den är inte bara satt på klarlack? Har typ inte sett det förr. GS-loggan är snygg men svarta texten tycker jag inte är så lyckad. Blir i vilket fall lite svårt med guilloche.
Ingen aning angående klockan på bild. Bildgooglade bara fram ett exempel på upphöjd text på tavla med textur.

Inte mycket kärlek här för modellen. Jag tycker nog att det kan vara en rolig sommarklocka. Så har jag vägarna förbi en butik och de har en Huit Blanc inne skulle jag nog överväga ett köp. Rätt sköna färger!🎨
Audemars-Piguet-x-Swatch-Royal-Pop.jpg

Lite synd bara att de inte klarade av att få texten på plats utan att använda en "platta". Men iom att den inte är helt slät utan har textur så kanske det är acceptabelt.🤔
SSX03W100N_li4_ec001.jpg

Sen behövs det ju ett schysst gummi så man kan bära den på handleden också. Det verkar vara många tillverkare som är på gång med detta, men än har jag inte sett några riktiga bilder (har iofs inte letat efter detta särskilt mycket).
3xAPxSwatch.jpg

Så om jag ser den i butik, och inte "plattorna" med text stör mig samt att det finns något vettigt gummi så är det inte omöjligt att jag införskaffar en.
Ifall du missat det så handlar den uteblivna kärleken (för samtliga modeller) knappast om att de inte skulle vara roliga. Införskaffar gärna en själv sen om priset går ner och smutsen gått bort lite. Fast jag föredrar dem faktiskt som fick-ur/labubu. Armbandsur finns det ett hav av redan som är både roligare och bättre.

Folk tar det här på för stort allvar tycker jag. Det är ett kul släpp enligt mig och jag kommer köpa en när jag hittar en i butik. Den svartvita passar perfekt till fracken, som jag faktiskt bär 7-8 gånger per år.
Sen är ju fantasipriserna som folk försöker sälja dem för inget annat än skrattretande. Betraktar man allt detta på lite avstånd så bjuder det på stor humor.

✅ Kul släpp
✅ Skratta åt hysterin
✅ Köp om man gillar den

Det är i alla fall min take på det hela.

Inte mycket kärlek här för modellen. Jag tycker nog att det kan vara en rolig sommarklocka. Så har jag vägarna förbi en butik och de har en Huit Blanc inne skulle jag nog överväga ett köp. Rätt sköna färger!🎨
Audemars-Piguet-x-Swatch-Royal-Pop.jpg

Lite synd bara att de inte klarade av att få texten på plats utan att använda en "platta". Men iom att den inte är helt slät utan har textur så kanske det är acceptabelt.🤔
SSX03W100N_li4_ec001.jpg

Sen behövs det ju ett schysst gummi så man kan bära den på handleden också. Det verkar vara många tillverkare som är på gång med detta, men än har jag inte sett några riktiga bilder (har iofs inte letat efter detta särskilt mycket).
3xAPxSwatch.jpg

Så om jag ser den i butik, och inte "plattorna" med text stör mig samt att det finns något vettigt gummi så är det inte omöjligt att jag införskaffar en.
Om jag har fattat det rätt är varje vit klocka unik i mönstret/färgerna på skruvarna??? …fler kombinationer än sandkorn på jorden typ…
Ruskigt koolt isåfall!

Om jag har fattat det rätt är varje vit klocka unik i mönstret/färgerna på skruvarna??? …fler kombinationer än sandkorn på jorden typ…
Ruskigt koolt isåfall!

Det blir 40320 olika kombinationer på framsidan, och lika många på baksidan, om jag räknar rätt.

Och om vi skiljer på alla olika kombinationer av fram- och baksida blir det totalt drygt 1,6 miljarder unika varianter av den klockan!

Något att samla på?

Att en AP RO har texten som i en ruta har alltid stört mig och gjort mig helt ointresserad av modellen. Det om något ser billigt ut tycker jag. Som om de inte haft tid och råd till att lyckas få in texten och gjort en nödlösning i sista sekund när den designades. Kolla på Tissot PRX exempelvis som ju också har våffeltavla. Ser mycket bättre ut. Även irl enligt mig. Sen att Swatch-APn har som original APn är ju en annan femma för det är ju inget konstigt.

Inte sett någon på en äkta bild på ett armband än trots att de skröt om hur fort de skulle leverera ett sånt. Är helt ointresserad att köpa det här tramset själv men är ändå intresserad av om de får till det bra med ett armband och då är frågan varför inte Swatch erbjuder ett armband själva för att tjäna pengar. MoonSwatch var ju succé men det här verkar vara ett magplask. Inte ens någon på Sveriges största klockforum som verkar ha köpt den (eller vågar ni inte haha?) När det var MoonSwatch var det ju många här som knep en väldigt fort.

Inte sett någon på en äkta bild på ett armband än trots att de skröt om hur fort de skulle leverera ett sånt. Är helt ointresserad att köpa det här tramset själv men är ändå intresserad av om de får till det bra med ett armband och då är frågan varför inte Swatch erbjuder ett armband själva för att tjäna pengar.
Licensvillkoren kanske begränsar Swatch till att endast tillverka den som ett fickur? Det är ren spekulation från min sida, men vem vet?

Att en AP RO har texten som i en ruta har alltid stört mig och gjort mig helt ointresserad av modellen. Det om något ser billigt ut tycker jag. Som om de inte haft tid och råd till att lyckas få in texten och gjort en nödlösning i sista sekund när den designades. Kolla på Tissot PRX exempelvis som ju också har våffeltavla. Ser mycket bättre ut. Även irl enligt mig. Sen att Swatch-APn har som original APn är ju en annan femma för det är ju inget konstigt.

Inte sett någon på en äkta bild på ett armband än trots att de skröt om hur fort de skulle leverera ett sånt. Är helt ointresserad att köpa det här tramset själv men är ändå intresserad av om de får till det bra med ett armband och då är frågan varför inte Swatch erbjuder ett armband själva för att tjäna pengar. MoonSwatch var ju succé men det här verkar vara ett magplask. Inte ens någon på Sveriges största klockforum som verkar ha köpt den (eller vågar ni inte haha?) När det var MoonSwatch var det ju många här som knep en väldigt fort.
Lite humor du föredrar en simpel pressad tavla. Fungerar inte på guilloche.

Licensvillkoren kanske begränsar Swatch till att endast tillverka den som ett fickur? Det är ren spekulation från min sida, men vem vet?
Killgissar lite nu men tror finns en baktanke med det där. AP har i åratal försökt varumärkesskydda den åttakantiga boettformen men ständigt fått nej. Anledningen de får är att det är varumärkena ”Audemars Piguet” och ”Royal Oak” som är igenkänningsfaktorn och inte boettformen (enligt domstolar alltså). Att man nu skickar ut miljontals fickur utan varken Audemars Piguet (står AP) eller Royal Oak (Royal Plop) banar vägen för ett argument att det är just boettformen som folk känner igen. Att det är fickur man säljer tar även död på ett eventuellt argument att det är den berömda länken som känns igen. Just my 2 cents

Nu har jag fått tag på en :)

Första tankar: Den känns mer premium än Moonswatch tack vare safirglaset och min känsla är att boetten är av något hårdare plast. Nice touch med borstad bezel. Uppdraget är typiskt Sistem51, dvs rätt så skramligt. Hänget som är svart färgar tyvärr av sig mot den vita boetten (friktion vid på/av), lite synd men syns ju inte när klockan är fäst.

Sammantaget rätt så kul, nu längtar jag tills straps dyker upp lagom till sommaren :)
IMG_6515.jpeg
IMG_6516.jpeg
IMG_6517.jpeg

IMG_6518.jpeg
IMG_6519.jpeg

Senast ändrad:
Nu har jag fått tag på en :)

Första tankar: Den känns mer premium än Moonswatch tack vare safirglaset och min känsla är att boetten är av något hårdare plast. Uppdraget är typiskt Sistem51, dvs rätt så skramligt. Hänget som är svart färgar tyvärr av sig mot den vita boetten (friktion vid på/av), lite synd men syns ju inte när klockan är fäst.

Sammantaget rätt så kul, nu längtar jag tills straps dyker upp lagom till sommaren :)
IMG_6515.jpeg
IMG_6516.jpeg
IMG_6517.jpeg

IMG_6518.jpeg
IMG_6519.jpeg
Har du beställt strap?

Tillbaka
Topp