• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swish/Nordea sänker beloppsgränserna

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag loggade precis in på min bank och möttes av dåliga nyheter. De sänker beloppsgränserna avsevärt.
Vilket blir det smidigaste sättet att betala numera om man som köpare/säljare vill genomföra en F2F-affär direkt? Har köpare/säljare samma bank går ju överföringen direkt, annars måste man vänta 1-3 bankdagar.

Skärmavbild 2019-02-20 kl. 08.56.25.png
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Är rätt säker att SEB fortfarande kör 150 000. Det har dock varit extremt mycket bedrägerier kring det så när jag pratade med min bankperson ang. en tillfällig höjning så fick jag höra att man ser över både rutinerna och gränserna...
 

chrs

Cartier
Är rätt säker att SEB fortfarande kör 150 000. Det har dock varit extremt mycket bedrägerier kring det så när jag pratade med min bankperson ang. en tillfällig höjning så fick jag höra att man ser över både rutinerna och gränserna...
150' om du ringer in och höjer gränsen (pga bedrägerier), 10' per dygn är max du kan sätta själv nu.
 

Bottega

Cartier
Tror dock att samtliga banker inom kort kommer att dra ner så som Nordea har gjort. Det var snack om det på P1 för inte så länge sen. Detta pga. bedrägerier osv. Dock så kommer man kunna ringa in och få höjt belopp men ev. blir man ifrågasatt om vad man ska göra.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Försökte swisha 50k häromdagen med Handelsbanken. Fungerade att höja limit men inte att genomföra köp.
Så Handelsbanken verkar också strypt.
/j
 

elo72

Omega
Försökte swisha 50k häromdagen med Handelsbanken. Fungerade att höja limit men inte att genomföra köp.
Så Handelsbanken verkar också strypt.
/j

Handelsbanken har 150 000 kr fortfarande men man måste ringa in och prata med dom om beloppet är över 30 000 på en och samma dag om jag inte minns fel. Fick göra det för en månad sen när jag skulle höja gränsen.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Klockor, bilar, båtar, MC, eg. i princip de flesta större affärer mellan privatperonser torde genomföras med Swish i dagsläget och påverkas nu.

Förslag på sätt att betala (när parterna har olika banker)?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Klockor, bilar, båtar, MC, eg. i princip de flesta större affärer mellan privatperonser torde genomföras med Swish i dagsläget och påverkas nu.
Förslag på sätt att betala (när parterna har olika banker)?
Det fungerade faktiskt alldeles utmärkt att genomföra affärer mellan privatpersoner innan Swish!;) Post-/Bankväxel är svaret på din fråga. Tyvärr inte lika smidigt som Swish dock.
 

Falken

Panerai
Det fungerade faktiskt alldeles utmärkt innan Swish!;) Post-/Bankväxel är svaret på din fråga. Tyvärr inte lika smidigt som Swish dock.
Sämst.

Rimligtvis kan man tycka att efter samtal med banken borde det gå att swisha högre summor? Annars återkommer ju problematiken med olika banker...
 
Topp