• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Swiss Made Sabina 70-tals chronograph 10ATM

seikoswede

Panerai
Då sänker jag priset rejält! Kan också tänka mig byte mot kul Seiko typ UFO, Bullhead, Pogue, 6105, 6309 eller liknande, måste vara i bra eller bättre originalskick. Pengar upp no problemo!

Sabina med 17 juvelers Valjoux 7733 verk. Swiss Made givetvis.
Diameter ca 38mm utan kronor.
Klockan är i mycket fint skick men givetvis finns små spår av användning.
Glaset har troligen blivit bytt då det är i princip helt repfritt. Servicehistoriken i övrigt är okänd.

Kronografen fungerar men knapparna är något tröga och kanske inget man skall använda för mycket?
Men kronografen funkar och nollställer fint trots att det inte ser ut så på bilderna som togs före den var inne hos urmakaren.

Ur-Mäster i Norrköping bytte då ut en trasig skruv i verket och nu fungerar allt som vanligt igen.

Seglarkronografen nollställer fint och vridringen går att vrida åt bägge håll utan klick.
Tavlan ser ut som ny fast lysmassan har fått en härlig patina.
Armbandet är ett i princip nytt 20mm racing strap från Singular.

Frågor, skamliga förslag och hejarop mottages tacksamt!

Pris: 2000SEK F2F i Norrköping. Andra fraktalternativ diskuteras.

lP8RUIu.jpg

56du49l.jpg

sS77g7D.jpg

ZYaP0O4.jpg

KePZyB2.jpg

uiedk3V.jpg

eBkHsc0.jpg

TKgMnRU.jpg
 

seikoswede

Panerai
Bumpar och lägger till att jag kan vara intresserad av en Citizen Aqualand i byte. Endast stålvarianten UTAN boettlocket med 5 (?) skruvar. Kommer inte ihåg referensnr just nu.
 

seikoswede

Panerai
BUMPAR och lägger till att jag kan tänka mig ett byte mot (företrädelsevis) vintage/inte helt nya och kul Seiko/Orient chrono/dykare i prisklassen 1500-2500 ungefär?
Pengar hit eller dit tar vi på PM.

Tar gärna emot förslag!

Jim
 
Topp