• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sylvester Stallone auktionerar ut fem klockor.

Enda klockan som har en rolig bakgrundshistoria är Pannan. Främst för att den är från innan Panerai fick sitt genomslag.

Enda klockan som har en rolig bakgrundshistoria är Pannan. Främst för att den är från innan Panerai fick sitt genomslag.
Var det inte denna Panna som gjorde Panerai känd? Han reste till Europa. Såg av en slump Paneraiklockor, köpte ett par Pannor, gav 1-2 stycken till Arnold i present. Sedan sågs Sylvester och Arnold i filmer/media med sina Pannor. Vips så ville alla ha Panerai. Läste detta någonstans.

Var det inte denna Panna som gjorde Panerai känd? Han reste till Europa. Såg av en slump Paneraiklockor, köpte ett par Pannor, gav 1-2 stycken till Arnold i present. Sedan sågs Sylvester och Arnold i filmer/media med sina Pannor. Vips så ville alla ha Panerai. Läste detta någonstans.
Typ så, sägs det. Första batchen fick säljaren tjata på handlarna. De sålde slut sjukt snabbt, sedan var det full rulle. Finns flera ”Sly-tech” Panerai-modeller dedikerade till honom.

Så den där videon om att vissa klockor med filmanknytning auktioneras ut är en outstanding marknadsföring för Rolex?

Då tycker jag man har läst in lite för mycket...
Du har nog inte förstått dig på marknadsföring. Marknadsföring idag är inte fem minuters reklam varje kvart, när man kollar TV.

Du har nog inte förstått dig på marknadsföring. Marknadsföring idag är inte fem minuters reklam varje kvart, när man kollar TV.

Det vet jag, jag är inte helt obildad om du tror det. Därför tycker jag att det är märkligt att du tycker att det där klippet är den bästa marknadsföring som Rolex kan få.
Jag är av en annan uppfattning.

Det vet jag, jag är inte helt obildad om du tror det. Därför tycker jag att det är märkligt att du tycker att det där klippet är den bästa marknadsföring som Rolex kan få.
Jag är av en annan uppfattning.
Har inte påstått du är obildad, och det är okej att ha olika uppfattningar. Men någon form av marknadsföring måste du ändå tycka att det är?

Har inte påstått du är obildad, och det är okej att ha olika uppfattningar. Men någon form av marknadsföring måste du ändå tycka att det är?

Absolut, det faller väl i så fall under kategorin indirekt marknadsföring. Det gör eventuellt även soffan han sitter i för en möbelkännare. Men som det surras om på forum runt om så blir kontexten "han säljer delar av sin samling men behåller en Rolex, alltså tycker han att det varumärket är så mycket bättre", det tycker jag är långsökt. "It says alot" kan man lästa på internationella forum. Gör det verkligen det? Han har sålt Rolex tidigare och jag vet inte om det betyder något särskilt....
Jag tror att han precis som många andra A kändisar bygger sitt varumärke konstant, bland annat genom att auktionera ut ägodelar. Ibland för välgörande ändamål, ibland för att hypea kommande projekt. Han behöver knappast auktionera ut ett skit för att betala räkningar.
Jag tänkte spontant att det är marknadsföring för varumärket Stallone.

Jag är nog mest förvånad över det faktum att Sylvester Stallone är en sådan mäktig influencer i den strikt konservativa premiumklassen.
Tänk vad arbetarklassroller i diverse 80-talsrullar kan åstadkomma ändå 🤔

Jag är nog mest förvånad över det faktum att Sylvester Stallone är en sådan mäktig influencer i den strikt konservativa premiumklassen.
Tänk vad arbetarklassroller i diverse 80-talsrullar kan åstadkomma ändå 🤔
Är han verkligen så het fortfarande?
Var väl väldigt länge sedan han gjorde något som någon brydde sig om, de flesta under 30 års åldern lär nog knappast bry som om vad han bär för klocka eller har för sig i övrigt 😳

• Like
Reactions: v0n
Är han verkligen så het fortfarande?
Var väl väldigt länge sedan han gjorde något som någon brydde sig om, de flesta under 30 års åldern lär nog knappast bry som om vad han bär för klocka eller har för sig i övrigt 😳
Bra fråga och vet faktiskt inte riktigt även om han nog fortfarande klassas som A-kändis.
Senaste rullen jag såg med vederbörande var nog "Driven" och den var allt annat än het 😂
Nu är jag förvisso över 40 (inte så värst Sly impad), kan väl vara så att t.ex Panerai-köpare är lite äldre och nostalgiskt lagda?

Absolut, det faller väl i så fall under kategorin indirekt marknadsföring. Det gör eventuellt även soffan han sitter i för en möbelkännare. Men som det surras om på forum runt om så blir kontexten "han säljer delar av sin samling men behåller en Rolex, alltså tycker han att det varumärket är så mycket bättre", det tycker jag är långsökt. "It says alot" kan man lästa på internationella forum. Gör det verkligen det? Han har sålt Rolex tidigare och jag vet inte om det betyder något särskilt....
Jag tror att han precis som många andra A kändisar bygger sitt varumärke konstant, bland annat genom att auktionera ut ägodelar. Ibland för välgörande ändamål, ibland för att hypea kommande projekt. Han behöver knappast auktionera ut ett skit för att betala räkningar.
Jag tänkte spontant att det är marknadsföring för varumärket Stallone.
Då är vi iallafall överens om att det mer eller mindre är marknadsföring. :)

Tror det är så enkelt att han verkligen bryr sig.

I hans läge med ålderns höst krypandes tänker man till, det är inte viktigt med prylar på de viset. Men vill ändå inte ge bort grejerna även om han råd

Istället med fullaste respekt säljer Sly ”rubbet” spelar en in en video som givetvis tilltalar oss Wisses... Enbart för att lämna in lappen med stil. Och han lyckades, pannan kommer bli något paneristus kommer tjöta om 50 år framåt.

Så gör en king när han blir rastlös, andra rockar Head&Shoulders på reklamTv 🤣

Tillbaka
Topp