• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Synchron Military Diver

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Pris
11000
Returpolicy
Ingen
Hej!

Up for grabs: Synchron Military Diver Steel, limiterad till 250 exemplar. Full-set. I nära nyskick.

Synchron blev mitt startskott för Doxa/Synchron och Rick Marei, som är/har varit verksam inom båda varumärkena. Jag har nu två klockor från hans era och den orangea Doxan blir den som får stanna, då det blir mer kontrast mot mina andra klockor. Isolerat är dock denna helt klart mer mångsidig än en orange Doxa och den bärs smidigt på handleden i och med kortare lug till lug mått.

Kommer som full-set med tillhörande ISOfrane gummi (bara nypris på det är 2000: - ish). (Synchron äger rättigheterna till både ISOfrane och Tropic, vilket gör det möjligt att inkludera till ett rimligt pris.)

Fler bilder kan givetvis ordnas på begäran, men det behövs inte för att påvisa skicket, då den är i: nyskick. Jag hade gärna fotat den mer, men vinterns mörker gör det svårt att fota den i dagsljus.

672C6771-8946-4C4D-A80C-035D53BA4358.jpeg

Synchron-Military-Diver-Nato-Strap.jpg

Watch specifications​

BRAND: Synchron
MODEL: Military
DIAL: Printer with applied Super-LumiNova
CASE MATERIAL: 316L Stainless Steel with Black PVD Optional
CASE DIMENSIONS: 42mm Diameter, 45mm Lug to Lug, 14mm Thickness, 20mm Lug Width
CRYSTAL: Sapphire
CASE BACK: Solid screw-in
MOVEMENT: ETA 2824-2 automatic with quick set date
WATER RESISTANCE: 300 meters
STRAP: Anthracite Tropic or Isofrane
FUNCTIONS: Time (HH:MM:SS), date, and 120-click external dive bezel
PRICE: $990 Introductory, $1,290 regular price
WARRANTY: 1 Year
SPECIAL NOTE(S): 250 numbered pieces of each model (stainless or PVD)


2021-03-13-15.39.59.jpg



2021-03-13-15.38.16.jpg




Priset bör vara väldigt rimligt satt; utomlands verkar dessa gå väldigt mycket dyrare. Det vore kul om den stannar här på klocksnack och väcker någons intresse för Doxa/Synchron, på samma sätt som den har gjort det för min del.

https://www.watchuseek.com/threads/sold-synchron-military-with-lots-of-extras.5372424/
Priset inkluderar frakt.

Tack för annonsplats!

/ Christian
 
Senast ändrad:
Topp