• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Synpunkter Certina DS 2 Chrono

Dancander

Basic
Hej!
Skulle vilja veta vad ni tycker om denna certinan, C024.447.22.051.00
Hur går era tankar kring den? Har inte den bästa kunskapen på hur jag ska värdesätta klockor. Denna ser enligt mig väldigt elegant ut men vad tycker ni, något ni skulle kunna betala 6935kr för?

41MM
Safirglas
10ATM
Quartz verk
ETA 251.264 CEN PRECIDRIVE
Pris 6935:-

upload_2016-6-13_1-35-19.png

Modellen är tjusig, men är lite tveksam till guldfärgen. Hade nog valt någon av de andra DS 2 modellerna.
c024.447.44.051.00.jpg

Alternativt att köra på läderbandet istället.
c024.447.26.031.00.jpg

Gillar både i tvåton och i stål. Kul modell, en av de mest lyckade av Certina senaste åren.
Priset rätt högt ändå, kolla runt på nätet och se om den finns för några tusen billigare nånstans.
Ska definitivt sitta på länk.

Ska det vara huld så tycker hag det ska vara riktigt solitt guld, även på tvåton, annars kan det kvitta. Modellen helt i stål(?) var däremot nice. Gillar röda accentfärger.

Är du säker på att du vill ha en klocka med kvartsverk ? Livet är för kort för själlösa batteriklockor och en idé kan därför vara att spara ytterligare några tusenlappar och köpa en riktig klocka med ett mekaniskt kronografverk, exempelvis ETA 7750.

Vänligen
Forumets undersköterska

Är du säker på att du vill ha en klocka med kvartsverk ? Livet är för kort för själlösa batteriklockor och en idé kan därför vara att spara ytterligare några tusenlappar och köpa en riktig klocka med ett mekaniskt kronografverk, exempelvis ETA 7750.

Vänligen
Forumets undersköterska

Nej det är stort minus att det är kvartsverk tycker jag, därför lite osäker på priset.

Det kvartsverket som sitter i den klockan behöver man inte skämmas för, +-10sek på ett år! Föredrar själv mekaniskt men ibland kan det vara gött med en klocka som bara går och bara är att ta på sig i farten.

Det kvartsverket som sitter i den klockan behöver man inte skämmas för, +-10sek på ett år! Föredrar själv mekaniskt men ibland kan det vara gött med en klocka som bara går och bara är att ta på sig i farten.
Det är sant. Beställde den i helgen men har beslutsångest om jag ska behålla eller inte, om jag känner så kanske jag borde returnera den. Får se vad jag får för intryck när jag packar upp den.

Har ägt en med svart läder och röda accenter. Trevlig klocka för pengen, betalade 4k ungefär på Becks i Norrköping. Sålde den för ett tag sedan, fick ingen handledstid. Tyckte den kändes lite tråkig och generisk efter ett tag.

Jag har en annan Certina-modell med precidrive-verket och måste säga att det är kanoners. Något visst med att veta att klockan alltid går rätt.

Har ägt en med svart läder och röda accenter. Trevlig klocka för pengen, betalade 4k ungefär på Becks i Norrköping. Sålde den för ett tag sedan, fick ingen handledstid. Tyckte den kändes lite tråkig och generisk efter ett tag.
Jag tycker att denna sticker ut lite därför jag fastnade för den från början. Men somsagt jag får se hur första bemötandet blir, det säger en del :)

Tillbaka
Topp