• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Synpunkter på denna?

D. Trebor

Ingenting
2-Faktor
Hej!

Denna ligger under Köp & Sälj, och jag ska väl erkänna att jag är lite sugen. Trots att det är en lite udda fågel, kanske.

https://klocksnack.se/threads/breguet-3800-type-xx-aeronavale-sänkt-3000kr.15107/

Undrar därför om forumet har några synpunkter, då jag själv kan extremt lite om Breguet? Är det ett "bra" verk? Är det en modell som är "lättflippad" om man ångrar sig? Är priset rimligt?

Tacksam för all input!

/Robert

Är ingen expert direk, men här är mina tankar...

Breguet är ett av originalen. Anrikt märke. Ang just denna modell har jag saxat lite från nätet (WUS):

"The Type XX Aeronavale and Transatlantique are currently available from Breguet with black dials (some variant in the hands, dial finish and case finish between them). The blue dialed Type XX is a discontinued limited edition with a display caseback that was available some years back.
The Type XXI is available with a brown dial.
They are all fine watches powered by variants of a Lemania 1372 flyback chronograph calibre used exclusively in these Breguet models. The movement is similar to the Lemania 1350 sold to Ebel for its chronographs but has a flyback feature and is more finely finished. The movement's origins were originally based on the Lemania 1873 used in the Omega Speedmaster. So it is technically an in-house movement (Lemania is part of Breguet). As others have said, by the watch and not the movement.".

Är tyvärr ganska svårsålt i Sverige, (precis som många andra högkvalitativa klocktillverkare).

Snygg klocka. Priset kan jag inte bedöma.

Jooooo, ärligt talat så är detta ett kap från ett av de finaste urtillverkarna.

Dock ska man bara äga en om man har råd. Service går på ca 15'

Men tavlan och känslan är magisk!

15' för en service? Det är ju vansinne... Huh... Och en klocka från 2003/2004 utan servicehistorik låter ju lite som en chansning då?

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp