• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänk vad man kan.....

ändra sig.
När jag för cirka 1 år sedan först började snöa in på klockor så hade jag egentligen ingen aning om vad jag ville ha. Visst en massa namn kunde man väl rabbla, Rolex, Omega, Breitling osv osv. I och med att jag är nickelallergiker så kändes utbudet ganska klent så testade/lånade jag ett antal stålklockor av vänner och bekanta men reaktionerna mot stålet lät sällan vänta på sig. Hade sedan tidigare en Seiko titanare och insåg ganska snabbt att några andra alternativ än titan inte fanns.
Visserligen funkade det hjälpligt med natoband på stålklockor men lik förbannat så var det en begränsning. Visst en Sub på nato lirar ju riktigt bra men som sagt så är det lik förbannat en begränsning.
Så började leta titan i mellan segmentet och hitta tillslut en Omega 2231.80 som inhandlades trots frugans frustande och fotstampningar, hur fan kan man lägga en halv månadslön på en klocka??!! Nåja, frustandet avtog med tiden och jag började kika på nästa segment uppåt. Insåg att det trots allt fanns en hel del skojsigt och nu till min ändring.

Tyckte vid första anblicken att den var hiskligt ful och sorterade snabbt bort något dylikt ur mitt suktande. En Tudor Pelagos blev ganska snabbt målet för mina trånande blickar men det var nåt som låg och gnagde någonstans där långt bak och nu har jag insett att det inte bara är Pelagosen jag vill ha utan också en Panerai.

Det har gått så jäkla långt att jag just nu snott polarens "den som icke får nämnas vid namn" bara för att testa lite mer om jag skulle trivas med utseende och känslan/storleken/formen och nog fasen ska jag ha en äkta en vacker dag, för till och med en novis som jag inser att det som sitter på armen just nu är skräp. Först ska jag dock inhandla hörselskydd till mig och mjuka tofflor till hon som bestämmer för frustandet och stampandet har nått oanade höjder.
Inte den blekaste vad jag ville ha sagt med detta inlägg egentligen men va fan........ :lol:
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Kör på bara, gissningsvis sitter frugan din och spanar dyra resor och inredningsgrejer osv som efter tid blir verklighet?
Ger du frun i huset något kostsamt kanske det inte trilskas så mycket när en klocka väl inhandlas!?

Annars får du göra som en bekant, lön in på separat konto för att sedan föra över en något mindre summa till det gemensamma lönekontot :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kör på en Tudor Pelagos - det är stabil klocka som dessutom är snygg för att vara i titan :oops:

Livet är för kort för att inte unna sig lite roliga saker
 
Topp