• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänka med hjärnan eller hjärtat?

mouqvist

Rolex
Jag är sugen på en ny klocka men har inte råd med en jättedyr en, finns just nu så mycket annat att behöva prioritera.
Två modeller har dock jag fastnat för, en NOS Oris Classic som går för eller en Orfina Military MKII

Älskar Orfina, den har större diameter, safirglas, levereras med band och länk, och skyddad mot magnetfält (vilket är enligt en engelsk urmakare som jag pratade med nyligen "en mycket bra lösning på ett icke existerande problem") men kostar 16000:- numera(!) och dess andrahandsvärde lär inte vara högt

Oris är 39mm i diameter med plexiglas och levereras endast med läderband, men kostar en tredje del.

Båda är jättefina och av bra kvalité, tycker om att de är stilrena, men finns det något som jag missar som berättigar prisskillnaden?



 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Har du tittat på Speedbird III från Timefactors? Liknande design, magnetskyddat och kostar ungefär en tredjedel av en Orfina. Jag har en som jag kör som beater ibland och tycker det är väldigt mmycket klocka för pengarna.

/Henrik
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Här är en bild på min.

/Henrik
DSC_0193_zpslday24y3.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Handla med hjärtat i vilket fall, vad det än blir. Vissa verkar enbart handla efter hur andrahandsvärdet ser ut. Känns lika roligt som att köpa fotriktiga promenadskor från ecco.
 
Topp