• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänkte polera mittlänkarna

Vonlind

Panerai
Tjena! När söndagen är här så kommer mina geniala planer fram, hur går jag till väga om jag vill blankpolera mina mittlänkar på min Sumo. Vad skall jag köpa på tex Claes Ohlson? Mvh Vonlirre
 

Minuteman

Rolex
Förutsatt att du har en Dremel/liknande så behöver du en polertrissa och polerpasta.
Dessutom behöver du något att maskera sidolänkarna med. Vet inte om maskeringstejp duger, men var försiktig så det inte nöter igenom.
Har du någon bild på länken?
Är mittlänkarna borstade idag?
Hur fint bostade?

Edit: Dock är det nog betydligt svårare att polera borstade mittlänkar så det blir bra än att borsta polerade som några på forumet gjort.
 

Amme

Cartier
Köp en sådan:
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...ningsmaskiner/vatslipar/vatslipmaskin-251022/
byt slipen till en sådan:
719510_1327921603_z.jpg

Sedan tar du eltejp och maskerar de borstade delarna. Maskinen snurrar inte så snabbt så du riskerar inte sabba nåt men du får sitta ett tag :)
 
Topp