• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tärnan mögel. Urverk?

Tuff

Panerai
2-Faktor
Fick hem en gammal trött Tärnan igår och tror jag kommit fram till att de sitter ett AS1194 i den? Verkar de stämma?



Den behöver egentligen bara ett par nya visare så är den riktigt schyst tycker jag! Verkar sacka någon min på en dag men de är helt okej tycker jag!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359461780.349531.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359461780.349531.jpg
    99.9 KB · Visningar: 298
  • ImageUploadedByTapatalk1359461983.993204.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359461983.993204.jpg
    35.2 KB · Visningar: 326

Camo00

Patek
Re: Sv: Tärnan mögel. Urverk?

LongCon skrev:
Vad ska du med nya visare till? Dom där är väl perfekta? Snygg dinka iallafall!

+1! Skitsnyggt med så slitna visare när klockan funkar! Gillar också när lysmassan försvunnit så det blir utskurna visare istället. Jo, allvarligt, det är snyggt!
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Tärnan mögel. Urverk?

Camo00 skrev:
LongCon skrev:
Vad ska du med nya visare till? Dom där är väl perfekta? Snygg dinka iallafall!

+1! Skitsnyggt med så slitna visare när klockan funkar! Gillar också när lysmassan försvunnit så det blir utskurna visare istället. Jo, allvarligt, det är snyggt!
+2 Skitsnygga till resten av urtavlan! Grymt snygg hela klockan dessutom.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Ni har så rätt så, men minut-visaren är ganska trasig i toppen men hade tänkt göra som ni säger först, men de kan ju vara värt att försöka laga den iaf! För egentligen vill jag behålla de gamla.

Diggar den som tusan! Vore dock kul med lite ålder på den. Tur att man har smala handleder också för den delen...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Gratulerar till en härlig Tärnan, fin form på den och du har nog rätt om verket. Jag skulle gissa på sent 50-tal då den liknar Atlantic från den tden. Gillar verkligen tavlan...och visarna skulle jag inte röra. :)
 
Topp