• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tärnan oceanographer

rogart-63

Patek
Har sett den där tidigare och tycker att den är förstörd. Jag är förvånad över att han lyckades sälja den. Och att du köpte :) 2000 kr är 1500 kr för mycket enligt mig.

Techné watches finns även på facebook. Kolla om han har ersättningstavlor och visare. Annars får du väl köpa en till ...

Kanske var ett impulsköp .Men ändå är det inte så ofta det dyker upp en Tärnan oceanographer .Jag är nöjd och kommer att behålla den i vilket fall som helst . Ska kolla på Facebook tack för tipset .Letar även bara visare då det säkert skulle lyfta klockan å få bort dom fula visarna .
 

fretig

Cartier

Ja det tycker jag med.Den stack iväg lite över min smärtgräns, annars hade det varit kul att ha 001.
Men följ råden i tråden ovan och se om det går att ordna en ny tavla. Då har du ju fått ett riktigt fynd!
Att rikta sig direkt mot Tärnan tror jag inte leder någonstans. Skickade förfrågan om ny skruv till länken och har fortfarande inte fått svar.
 

Johan M

Cartier
Han är inte så aktiv på sidan men ibland dyker det upp lite nyheter. Hoppas du får tag i vad du söker, det hade varit fint om ditt exemplar blev som det skall vara igen :)
 

rogart-63

Patek
Fasiken jag kunde inte låta bli att pilla på visarna:oops: .Men det blev inte bra :( .Nu är det skit med alltihopa . Nu står jag där med skägget i boetten . Ingen har svarat på alla mina mail . Jo jag har faktiskt fått svar en gång och då skulle han kolla upp om det gick att få tag i nya visare och tavla:confused: .Men sen är det tyst .Attans oxå :depressed: .Vad jobbigt det är med klockor ibland .:banghead::bawling:
 
Ta en närbild på visarna och tavlan som dom ser ut nu efter att du pilat på dom. Vi kanske kan hjälpa dig med något råd eller tips.
 

rogart-63

Patek
Tavlan har jag lyckats få till.Genom att skrapa på lumen lite. Men visarna ser inte så roliga ut .Har inte lyckats få tsg i några i rätt modell. Kanske blir några andra. Har ändå aldrig gillat Mercedes visare.
 

rogart-63

Patek
Här är resultatet av tvätt av tavla och borstade visare . Tavlan blev inte hundra .Visarna blev lite repiga men slutresultatet blev iallafall bättre än innan . Dålig bild f,ö då det speglade sig så i glaset .Ska se om jag kan fixa en bättre bild senare .

RSCN2223.JPG
 

rogart-63

Patek
Får inte till bilderna riktigt .Kommer inte ihåg vad jag fotade förra gången .Hoppas ni ser skillnaden på tavlan dock . Lossnade en hel del "soya" vid tvätt . Visarna är lite skadade av behandlingen .Så dom blev sådär .
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu kanske jag får alla här på mig men enligt mig är det helt otroligt galet, för att inte säga dumt! Klockan blir ju inte mer vintage för att den "ser" mer vintage ut. Även om jag tyckte klockan i tråden såg förstörd ut och inte vintage.

I det här fallet var det helkorkat!

Att göra det på nån billig kinesklocka är en annan sak i mina ögon. Aurum tror jag det var som fixade till en kinessub en gång. Blev skitbra :)
 

rogart-63

Patek
I det här fallet var det helkorkat!

Att göra det på nån billig kinesklocka är en annan sak i mina ögon. Aurum tror jag det var som fixade till en kinessub en gång. Blev skitbra :)

Problemet i detta fall var ju inte att den var vintagefierad utan att det var så fult gjort . Hade jag gjort det så hade jag bara relumat visarna och indexen .
 

rogart-63

Patek
Kunde inte låta bli att modda lite .Beställde ett par andra visare och monterade dessa .Var det så här Tärnan ska se ut eller helgerån? :nailbiting:

RSCN2372.JPG
 
Topp