• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tätservice Rolex

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vem ska man vända sig till för att få packningarna bytta i sin rolex?
Bor i Helsingborg så i skåne hade varit att föredra.
Vill inte vara utan klockan i två veckor, så snabb service är ett måste.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vem ska man vända sig till för att få packningarna bytta i sin rolex?
Bor i Helsingborg så i skåne hade varit att föredra.
Vill inte vara utan klockan i två veckor, så snabb service är ett måste.


Börja med trycktest ifall du inte redan gjort det. Klarar den sig är det väl bara dyka i:)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det är det som stör mig. Om det tar 2 timmar att fixa, varför ska den ligga där i upp till två veckor?
Är det inte bättre att planera in jobben bättre för att korta liggtiderna?
Avsätt tid 10 dagar fram för min klocka, låt mig lämna den dagen innan eller på morgonen och skulle något tidigare jobb dra ut på tiden kan jag vänta en dag till.
Bättre än att ha den liggandes i tre veckor.
Ang provtryckning så känner jag att det är lika bra att byta packningar.
Dom tar 500kr för en provtryckning och 1200kr för en tätservice.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Förlåt, trodde panelen myntat ett nytt horologiskt uttryck i paritet med radhustrippel. Tätservice. När man servar klockan och sedan kör en bytejusteringlubrikantifiering till ett par veckor senare
 

noeLLY

Cartier
Det är det som stör mig. Om det tar 2 timmar att fixa, varför ska den ligga där i upp till två veckor?
Är det inte bättre att planera in jobben bättre för att korta liggtiderna?
Avsätt tid 10 dagar fram för min klocka, låt mig lämna den dagen innan eller på morgonen och skulle något tidigare jobb dra ut på tiden kan jag vänta en dag till.
Bättre än att ha den liggandes i tre veckor.
Ang provtryckning så känner jag att det är lika bra att byta packningar.
Dom tar 500kr för en provtryckning och 1200kr för en tätservice.


Det är nog att delar beställs hem veckovis. Sedan kan ju saker hända. genom att säga 2-3veckor så säkrar dom upp att du har en färdig klocka att hämta. Det kanske funkar om du kommer in med klockan och visar upp den och säger: "Hej kan ni beställa hem packningar till denna modell. Sms mig när dom kommit så kommer jag in med klockan då. Sen om ni vill behålla den upp till 3 v är det upp till er men jag räknar med några dagar ":)
 

jabla

Sarlacc
Var in på Bergströms i uppsala och de skulle ha 2500kr för packningsbyte och trycktest, är detta ett normalpris eller är närmare 1200 ett normalpris?
Tror faktiskt runt 2000:- är normalpris, Carlssons Ur sa att de hellre vill att man gör packningsbyte lite oftare och tar 450 för trycktesten.
 

jhm

Panerai
Sist jag lämnade en vanligt 10 ATM-Tissot hos HUKE för batteribyte och trycktest, kostade detta två hundra spänn. Vad i glödheta helvete motiverar 2,5K för packningsbyte och trycktest av en Rolex?! I synnerhet som en komplett service kostar mellan fem och sex tusen. Vansinne! :banghead:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vid packningsbyte plockar dom ur verk, trycker ut glas osv.
Ligger en hel del jobb bakom det.
Rolex säljer nog inte sina packningar för 3kr/st heller.
Tycker de 1250kr som carlssons i Helsingborg tar är skitbra. :)
 

jhm

Panerai
Vid packningsbyte plockar dom ur verk, trycker ut glas osv.
Ligger en hel del jobb bakom det.
Rolex säljer nog inte sina packningar för 3kr/st heller.
Tycker de 1250kr som carlssons i Helsingborg tar är skitbra. :)


Skitbra vet jag inte, men hur konkurrenten i Malmö motiverar dubbla det priset, övergår mitt förstånd... Därutöver kostar inte en schyst packning av EPDM av god kvalitet, mer att tillverka oavsett märke på klockan. ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Skitbra vet jag inte, men hur konkurrenten i Malmö motiverar dubbla det priset, övergår mitt förstånd... Därutöver kostar inte en schyst packning av EPDM av god kvalitet, mer att tillverka oavsett märke på klockan. ;)

Nej det stämmer. En o-ring är inte dyr. Dålig jämnförelse men kolla på jeans.. Står det Levi's i dom kostar dom 1200kr mer än ett par det inte står det i. Dagens samhälle vi lever i.
 

jhm

Panerai
Nej det stämmer. En o-ring är inte dyr. Dålig jämnförelse men kolla på jeans.. Står det Levi's i dom kostar dom 1200kr mer än ett par det inte står det i. Dagens samhälle vi lever i.


Sant, men när jag köper mina AJ för nästan 2K, så kan jag åtminstone njuta av något snyggare snitt och kvalitet, än om jag köper motsvarande på Dressman. En sketen packning varken ser jag eller njuter av. Det skulle vara om jag började bada, med klockan på, kanske. ;)
 

jabla

Sarlacc
Instämmer (om de gör det korrekt), men 500kr för ett trycktest är löjligt.
Som jag upplever det vill de styra över till packningsbyte med sin prissättning. Fick alla bytta packningar med i en påse så det var säkert korrekt gjort. Verkade dessutom som de kunde tänka sig att bjuda på en trycktest året efter om man var trogen kund.
 

ATL

Omega
Om man har lite bråttom och inte vill vara utan sin klocka i 2 veckor så kan man nog prata med personalen på Carlssons Ur om det och titta om det går att skynda på processen :)
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Anledningen till trådstarten var min nyinköpta DJ där glaset var lite snedvridet så datumbubblan såg lite sned ut, detta irriterade mig extremt mycket så därför gick jag in på Bergströms i Uppsala, där sa de att detta är lätt fixat men att det kostar 2500kr då de måste byta packningen/ packningarna.
Idag på lunchen åkte jag till Rob Engström och blev väldigt förvånad över ett fantastiskt bemötande och fick beskedet att detta fixar vi direkt så kom tillbaka om en timme. Gick och åt en lunch och hämtade sedan ut klockan till en kostnad på 550kr.

(Kanske är så att Bergströms hade bytt flera packningar och att de gjort ett mer avancerat trycktest, vad vet jag:)

Slutsatsen är att jag troligtvis aldrig kommer besöka bergströms i uppsala igen samt att Rob Engström är fantastiska och kommer få ta hand om mina framtida serviceärenden samt nyköp.
 
Topp