• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tätservice Rolex

Jimpa

Panerai
Trycktestade min Rolex för 600kr på bergströms i Uppsala. Låter på er som det var överpris :dead: Även lämnat in en Tissot för lite större service -byte utav krona, packningar osv För 1800kr.. Men som enda AD i staden blir det väl visst påslag antar jag. Så länge klockorna mår bra är jag rätt nöjd endå.
 

poormans

Rolex
priset kanske beror på hur eller i vilken maskin de testar

det finns två olika typer av test ett där klockan sänks ned i vätska och sedan pumpas tryck upp och värdet i "bar" visas på en dispaly

sedan finns det ett annat som jag inte har så mkt koll på men har för mig att de med vakum mäter hur mkt glaset rör sig

nedan min förra oysterquartz i den första typen av testmaskiner

 

Whedda

Rolex
Är man befintlig kund hos AD och faktiskt köpt klockan där har jag mycket svårt att tro att det kommer kosta 500kr för ett trycktest. Kan hålla med om att det är löjligt högt för ett enklare ingrepp men bygger man upp en relation med handlaren istället för att tjäna några tusen via gråhandel kan man spara minst lika mycket över tid på årliga trycktest. Ingen AD blir rik på trycktest men däremot att sälja klockor och att erbjuda dem som faktiskt handlar en exceptionell service och bättre priser är ett sätt som fått mig att handla åtminstone.
 
Topp