• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling - 1089 inlägg

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag hade tänkt vänta till 1234 inlägg men ångrade mig. Hur som helst så består tävlingen av att gissa hur fort jag kört enligt mätaren på både bil och mc. Det är just mätarhastigheten jag är ute efter vilket inte stämmer överens med verklig hastighet eller hur fort jag faktiskt kört.

Svaret ska vara formulerat enligt följande exempel:

250+270=520

250 = hastighet bil
270 = hastighet mc
520 = summan av bil och mc

Den första person som svarar rätt eller den som kommer närmast vinner tävlingen. Jag meddelar vinnare imorgon 16:00.

Kravet för att få delta är att du skänker något till BCF.

Vinsten är en åktur i en Nissan GT-R Black Edition 2013 (jag bor i Göteborg).

För er som inte känner till bilen så introducerades den i december 2007 i Japan, 2008 i USA och 2009 i Europa. Den första modellen hade 485 hk och körde 7:26 på Nürburgring vilket är samma tid som Porsche körde med sin nyligen lanserade 991 turbo S. 2011 uppgraderades bilen med lite lull-lull och fick 530 hk. 2013 fick bilen 550 hk och ytterligare lite nytt lull-lull.

Här en video som förklarar bilen (spola fram till 6:38 om du inte orkar kolla hela klippet):


Bifogar en länk för er som är intresserad av Nürburgring-tider: http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Bästa "Jag har gjort många inlägg tävling vinsten"!

Vinner jag så kommer jag ha på mig en Invicta ;)

Bil 325
Mc 299
Totalt 624
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vet ju inte hojen, men gissar att det är en nyare Busa, så 308 i mätarfart (299 på riktigt, utan TRE-mod), och sen bil...hmm... Säg 325 kanske!

Mitt svar är alltså 633!
 

Randel

Cartier
Tja, beror ju på vad det är för MC du har, men jag drar till med följande gissning:

Bil=312
MC=298

Totalt=610

Brasklapp: Skulle jag mot förmodan vinna så skänker jag åkturen till BCF :pompus:
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tror du aldrig kört mc så gissar på följande:

Bil=295
MC=0
Tot=295

Kör gärna själv när vinsten skall genomföras ;)
 

V

Cartier
333 = bil
299 = mc

632 totalt

Kul tävling. Instämmer med Kotten att jag gärna rattar själv :)
 

F-L-P

Panerai
Högsta tillåtna hastigheten i sverige är väl 120, tror att MCn egentligen är en EU- moppe och de får ju max gå 45, dock känns du lite badboy så kanske är trimmad lite.. så:

bil: 120
Moppe: 55
Totalt= 175
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Wooooaah! Det här skulle faktiskt vara riktigt kul att ta hem:D ska faktiskt till Götet på fredag för bröllop så passar ju perfekt med en provtur i en GTR!

303 km/h i bilen.
296 km/h på hojen.

599 tot!

Kom igen nu!
 
Topp