• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
92FA1845-D070-4517-BB93-9ECF32D631AE.png

Bli stekigast på stranden och hoppa därefter direkt i plurret med stekar-Gshocken nr1! I samarbete med GShock Nordic lottar vi ut en GMW-B5000.

För att vinna klockan svarar du på följande frågor från Casio direkt i tråden:

1: Hur är baklocket fäst?
A: Skruvar.
B: Baklocket är skruvat i boetten.
C: Snap-on.

2: Vad betyder ”DLC” ?
A: Diamond-like Carbon.
B: Deep Layer Coating.
C: Diamond Light Cut

3: Vilket material används mellan stålboetteb och urverket för att skydda verket hos GMW-B5000 mot stötar?
A: Resin.
B: Polyuretan.
C: Plast.

4: Vad uppskattar du (eller tror du kommer uppskatta) mest med modellen?

Av de korrekta svaren kommer det hållas en live-lottning på Kobra Kais Instagram. Denna kommer ske om exakt en vecka, alltså torsdag 28/2 kl 14:00 (om inget oförutsett händer).

Lycka till!
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
1: Hur är baklocket fäst?
B


2: Vad betyder ”DLC” ?
A: Diamond-like Carbon.


3: Vilket material används mellan stålboetteb och urverket för att skydda verket hos GMW-B5000 mot stötar?

B: Polyuretan mjukvariant?

4:
Att kunna vara hårdast av hårdast. En guld beater, dressare. Att vara OWG är tufft, men med denna tror jag att det går. Samt att jag gillar precision och bra prestenda med grym design.
 

Tampa_blord

Panerai
Yeah, kul grej ju! :)

1: B
2: A
3: A
4: GMW-B5000 är min favorit bland dagens G-Shock lineup. Dom är galet snygga, modulen är grym och dom är riktigt bekväma. Har aldrig haft en klocka i guld så jag tror att det är just det jag skulle uppskatta mest, något som sticker ut mot min annars monokroma samling :)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
1: Baklocket är skruvat i boetten. ( B )
2: DLC = Diamond-like Carbo. ( A )
3: Resin. ( A )

4: Älska G-shock! Skulle dessutom bli en perfekt sommarklocka vid uteserveringarna tillsammans med guldet :)
 

kexet77

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Att det blänker så det svider i ögonen hos övriga strandbesökare, och att den är japansk givetvis.
 

ETMC

Omega
Kul! :)

1 - B
2 - A
3 - A
4 - Att kunna sschteeeeka. Och att prova något jag troligtvis aldrig skulle köpt själv - kanske ändrar min uppfattning totalt!
 

LI0N

Panerai
Häftig tävling!

1: B
2: A
3: A
4: Att den är guld. Det är stenhårt. Att blända folk på gymmet eller stranden med sin G-Shock i guld, vilken känsla det skulle vara!
 

vlm1978

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Älskar squares. Med denna på armen kommer jag att behöva fäkta bort beundrare på stranden :) Bra modul(er), härligt blankt och framförallt en härlig känsla av retro möter nutid.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Framförallt att kunna ha den när jag gifter mig i sommar. Fantastiskt att få bära upp den till bröllopskostymen, eller är det tvärtom kanske.
 

Isodor

Audemars
Generös tävling!

Fråga 1 - B
Fråga 2 - A
Fråga 3 - A
Fråga 4 - Får starka vibbar av det glansiga 90 talet i ett högteknologiskt format
 

Klockaren

Panerai
1. B
2.A
3.A
4. Jag ser denna klocka som det Japanska svaret på Hiphopens "grills" och då jag vet med mig att jag ej är man nog att bära upp guldtänder så ska nog denna klocka kunna bäras bättre ;)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
B
A
A
4.....För att detta är den optimala skid klockan. Lättläst, exakt o hård som en stålkant eller två.
 

Simpatico

Rolex
Härlig tävling. Mycket generöst.
Svaren då:
1. B
2. A
3. A
4. Det skulle vara tvådelat först ut att känna utvecklingen från klocka Casio 91F som jag använde i ungdomen till denna på alla sätt uppgraderade Casion.
Det andra är det att just denna klockan är en motsats på så många plan.
 

Edin

Panerai
1. B
2. A
3. A
4. Att jag blir stekigare än @yonsson själv (som är snällast på KS just nu) i sommar är ju själ nog! Sen kanske (kanske) jag blir lite smartare med de smarta notifierings funktionerna.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
1.B
2.A
3.A
4. Aldrig ägt en klocka i guld, varken plätterad eller solid. Klart första ska vara en g-shock :cigar:.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
1: B
2: A
3: A

När dom gjorde en concept watch helt i guld var ju alla ställda och började prata om hur fantastiskt det hade varit om det faktiskt släpptes en modern metall square.

Ingen hade nog förväntat sig en variant i guld varför jag tror att guld varianten hamnade lite i skymundan och full fokus hamnade på stålisen.

4. Känns ju givet att prova en C3PO någon gång då det är den klart kaxigaste stålvarianten!
 
Senast ändrad:

SebbeKar

Cartier
2-Faktor
1.B
2. A
3.A
4. Blir ett bra komplement till min Gw5600 och så är den så fantastiskt stekig att man bara måste ha en runt handleden :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Har senaste året snöat in mig en hel del på G-shock och inte minst square som i all sin enkelhet är perfekt att används nästan jämnt. Samtidigt finns det estetiskt där lilla extra edgen i GMW-5000b som gör den snäppet vassare!
 
Topp