• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling! Joina, posta, vinn! AVGJORT! Specialvinnare korad!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då forumet är helt nystartat vill vi uppmuntra alla att vara aktiva och vara med och ta forumet i den riktningen vi medlemmar vill!

För att hjälpa till och få upp farten utlyser vi därför en tävling....

Reglerna: vi kör tävlingen som ett lotteri där 5st priser + ett hemligt specialpris lottas ut bland de användare som registrerat sig OCH postat inlägg på forumet innan den 15/9... Det hemliga priset går till den postare som levererat den bästa, mest informativa posten (avgörs av forumets jury...).

Priserna: Vi lottar ut en grabbnäve sprillans nya band och ett riktigt fint hemligt pris (ledtråd...det går att vrida upp...)! Banden är en blandad kompott av Nato's, läder och gummi i storlekarna 20-24mm. Totalt handlar det om 5 st helt nya band!och ett hemligt pris!

Så, registrera er och posta! Söndagen den 16/9 kl 21:00 lottar vi!

Joina, posta, vinn!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Kul initiativ! Jag utgår ifrån att man är med i tävlingen per automatik om man postar. -I annat fall anmäler jag mig härmed :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Man är med per automatik. Ingen anmälan krävs. :cool:
 

Obeedoobe

Friends of KS
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Mitt första inlägg på detta fräscha forum! Hux flux så är man med i en tävling, kan ju inte bli bättre :D.
Bra jobbat grabbar!

Mvh Erik
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Kul med nytt forum!
Har inte sett något här, men vad gäller för kopior och hommage och andra liknande avplankningar av schyssta klockor?

/ JakobZ
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

JakobZ skrev:
Kul med nytt forum!
Har inte sett något här, men vad gäller för kopior och hommage och andra liknande avplankningar av schyssta klockor?

/ JakobZ

Jag rekommenderar en titt här: <a class="postlink-local" href="https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=4" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=4</a>

;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Denke skrev:
JakobZ skrev:
Kul med nytt forum!
Har inte sett något här, men vad gäller för kopior och hommage och andra liknande avplankningar av schyssta klockor?

/ JakobZ

Jag rekommenderar en titt här: <a class="postlink" href="https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=4" onclick="window.open(this.href);return false;">https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=4</a>

;)

Men det beror på ju vad man anser som en varumärkesförfalskning, utgår vi från svensk lag (= Hommage är ok) eller från annan synpunkt?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Tänker du på Köp & Sälj eller generellt?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

Denke skrev:
Tänker du på Köp & Sälj eller generellt?

Ja dels Köp & Sälj. Men även recensioner, "dagens klocka" och liknande. Min personliga åsikt är att alla kopior, eller hyllningar som man kallar det, borde förbjudas från allt. Men samtidigt är det svårt att bestämma vad som är en kopia. Jag tycker inte att t.ex. steinhart är en kopia även om den har en mycket lik design med Suben. Men samtidigt så tycker jag att hommage är kopior då man inte ens försöker hitta på en "egen logga" eller liknande.

Men frågan är svår och jag tycker man borde ha en bestämd syn på saken, istället för den lite för liberala synen som finns på TTT. (Inget ont om TTT)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn!

JakobZ skrev:
Denke skrev:
Tänker du på Köp & Sälj eller generellt?

Ja dels Köp & Sälj. Men även recensioner, "dagens klocka" och liknande. Min personliga åsikt är att alla kopior, eller hyllningar som man kallar det, borde förbjudas från allt. Men samtidigt är det svårt att bestämma vad som är en kopia. Jag tycker inte att t.ex. steinhart är en kopia även om den har en mycket lik design med Suben. Men samtidigt så tycker jag att hommage är kopior då man inte ens försöker hitta på en "egen logga" eller liknande.

Men frågan är svår och jag tycker man borde ha en bestämd syn på saken, istället för den lite för liberala synen som finns på TTT. (Inget ont om TTT)

Åsikterna om detta har ju ventilerats "to death" och som du själv konstaterar är frågan svår och har rätt många angreppsvinklar. Jag tror inte ens att vi i moderatorgruppen tycker helt lika. Och det är väl så det ska vara på ett diskussionsforum.

Men, utifrån ett forumperspektiv så måste man göra frågan hanterbar. Det mest hanterbara ur detta perspektiv är att gå på huruvida något är en varumärkesförfalskning eller ej. Lite så som vi uttrycker det i forumprinciperna. Om detta skulle bli en stor issue kan självklart forumprinciperna komma att ändras. Låt oss se hur det utvecklas!
 

F-L-P

Panerai
Re: Tävling! Joina, posta, vinn! Uppdaterat!

Denke skrev:
Priserna: Vi lottar ut en grabbnäve sprillans nya band och ett riktigt fint hemligt pris (ledtråd...det går att vrida upp...)! Banden är en blandad kompott av Nato's, läder och gummi i storlekarna 20-24mm. Totalt handlar det om 5 st helt nya band!och ett hemligt pris!

Joina, posta, vinn!

stock-photo-47629-wind-up-toy-mouth.jpg


?
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Tävling! Joina, posta, vinn! Uppdaterat!

Ah. Då har man fortfarande en chans :)

skickat med telefonen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn! SNART AVGÖRS DET!

Det börjar dra ihop sig...

Kl 21:00 drar vi vinnarna och så här kommer det funka:

Fem (5) vinnare kommer utses med hjälp av lottning, dessa fem kommer vinna ett band i storleken 20-24mm.....

Lottningen kommer funka såhär: kl 21:00 kommer en helt opartisk 9-åring att, mellan tandborstning och sänggående, säga 5 nummer mellan 1 och 247 (denna siffra kan vara högre beroende på ev nyregistreringar).

De valda numren representerar vardera en användare ur Klocksnacks medlemslista. Varje nummer representerar alltså en vinnande medlem. MEN....eftersom bara POSTANDE medlemmar kan vinna så kommer ett nytt nummer dras tills dess numret representerar en postande medlem.

Klart som korvspad!

Bonustävlingen: som en bonus kommer en jury (bestående av undertecknad, Daviden, Spencer66 och Hans) att i samråd utse en medlem som vinner ett hemligt specialpris. Vi kommer helt despotiskt utse en medlem som vi tycker har bidragit till att driva forumet framåt i form av flitigt kvalitetspostande. Denna vinnare kommer presenteras separat kl 22:00...

Bit på naglarna nu folks, det drar ihop sig... :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn! AVGJORT! :)

Här kommer de fem lottade vinnarna i tävlingen:

Stort grattis till:

MacRulez4ever
Undersköterskan
Rossi
Greven
Silverminken


Ni som vunnit: skicka skyndsamt ett PM till Eric Jajamänsan P som administrerar priserna i denna utlottning. Grattis!

Stay tuned...21:30 presenterar juryn vinnaren av specialpriset....

:D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
!!!SPECIALPRISET!!!

Juryn har överlagt!

Juryn har efter hårda överläggningar nästan enats om ett beslut om VEM som ska tilldelas Klocksnacks Specialpris för eminenta poster och stort engagemang.

Efter diskussioner stod det lika mellan två nominerade en lottning fick göras.....och vinnaren blev.....:

Yonsson

Juryns motivering: för sina eminenta poster inom främst Hemslöjd och sitt stora engagemang i att frekvent posta på Klocksnack.

Yonsson, vi kontaktar dig! :)

...MEN....eftersom det var så jämnt så vill vi också tilldela ett "tröstpris" till den medlem som inte hade fru Fortuna med sig i lottningen....denne är Masterkiller, som visat stort engagemang inte bara i att posta och ordna GTG's utan också smällde till med Klocksnacks första rejäla köpguide. Vi kommer därför hedra Masterkiller med ett tröstpris i samband med GTG'n nu i September.

Vi vill också tillägga att juryöverläggningarna var en strid på kniven....vi vill nämna andra nominerade medlemmar som exempelvis Ariste, Undersköterskan mfl, stort tack för era kvalitetsposter!

Förutom de som nämnts ovan vill vi tacka ALLA som är med och skapar det här vi kallar Klocksnack. Vi håller på att bygga ett riktigt, riktigt bra forum!

Tack alla som är med! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn! AVGJORT! Specialvinnare kor

Shit vad roligt! Tackar och bugar!!!
bow.gif

Och tack för ett grymt trevligt forum!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Tävling! Joina, posta, vinn! AVGJORT! Specialvinnare kor

Enormt grattis, Yonsson! Kul anordnat av styrelsen bakom Klocksnack, bra jobbat alla!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Tävling! Joina, posta, vinn! AVGJORT! Specialvinnare

Vad vann han då? :)


skickat med telefonen.
 
Topp