• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling om vilken klocka som går mest rätt?

Crille

Breitling
Hej!

Skulle det inte vara roligt att tävla om vems klocka som diffat minst i tid mot fröken ur den sista dagen i månaden? Alla deltagare nollar sina klockor den 1 augusti mot fröken ur och så stämmer vi av vems klocka som gått bäst den sista augusti. Detta görs genom att fota klockan och fröken ur (håll upp klockan och fröken ur på datorskärmen bakom tex)

Kanske skulle vi dessutom kunna säga att det "kostar" 20 spänn att va med å leka där 50% går oavkortat till BC och resten till vinnaren, eller vinnarna?

Att man inte fifflar med tiden är såklart en hederssak!

Crille
 
  • Like
Reactions: Ako

Crille

Breitling
Sorry, bra fråga! Tänkte mig endast helautomatiska.. antingen rörelse eller manuella.. hur är det med GS? Lite fuskigt kanske?
 

Crille

Breitling
Jo jag kom på det.. Så GS får nog tyvärr inte vara med å leka..

Några fler regler att tänka på så att det inte failar?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Jag ställer upp med den här;)
image.jpg
 

Crille

Breitling
Desmond, jag är med på vad du menar.. dock är jag osäker på GS, alltså de är ju som jag förstått det en mix av Quartzare och mekaniska?

Kanske smart det som camo säger ang olika kategorier om intresset för tävlingen blir stort
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Min 114060 mätte jag till "-0,0s" på 26h för några veckor sedan. Kollade både med Twixt men jämförde även mot atomur och båda gav samma resultat (vad jag kunde avgöra med synen då). :cool:
image.jpg

Edit: Oooops, var lite snabb så läste inte reglerna, strunta i mitt inlägg.:angel:
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Desmond, jag är med på vad du menar.. dock är jag osäker på GS, alltså de är ju som jag förstått det en mix av Quartzare och mekaniska?

Kanske smart det som camo säger ang olika kategorier om intresset för tävlingen blir stort
Tror att du tänker på Spring drive, en teknik som vissa Grand Seikos använder men långt från alla. Används också av vissa vanliga Seikos.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spring_Drive

Kul koncept, men just att det ska handla om pengar känns inte så relevant. Skänk istället hela summan till BCF :)
 

Crille

Breitling
Tror att du tänker på Spring drive, en teknik som vissa Grand Seikos använder men långt från alla. Används också av vissa vanliga Seikos.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spring_Drive

Kul koncept, men just att det ska handla om pengar känns inte så relevant. Skänk istället hela summan till BCF :)

Jag e på att skänka hela summan, men det skulle ändå vara roligt att få ge vinnaren eller vinnarna något!
 

CyberAndre

Cartier
Då vinner min. Eller det vet jag ju inte, förstås men uppskattar att nån intresserar sig för exaktheten. Min Grand Seiko SBGX063 låter sig i alla fall inte gå fel. Ägt i tre månader nu. Den går så exakt så det är obehagligt. Den är så precis så det nästan stör mig. Den enda imperfektion jag kan glädja mig åt med denna klocka är att den slår över datumet 00:02:10 blixtsnabbt varje natt.
Brydde mig inte om reglerna.
 
Senast ändrad:

Skolläraren

Panerai
Då vinner min. Eller det vet jag ju inte, förstås men uppskattar att nån intresserar sig för exaktheten. Min Grand Seiko SBGX063 låter sig i alla fall inte gå fel. Ägt i tre månader nu. Den går så exakt så det är obehagligt. Den är så precis så det nästan stör mig. Den enda imperfektion jag kan glädja mig åt med denna klocka är att den slår över datumet 00:02:10 blixtsnabbt varje natt.

Men det är en quartz.
 

Rivalen

Rolex
Quartz för sig och mekaniskt för sig. Spring Drive vet jag för lite om.

Sinn U1 ETA 2824 2007 (ännu ej servad) gick +11 1/8 jämfört min dator. Jag mäter av på samma sätt. Vinner gör jag väl inte, men det är kul.
 
Topp