• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

T-shirts i bra kvalitet?

Söker efter t-shirts som är lite mer dressade om det är rätt ord. Brukar köpa denna modellen på Brothers med "rundsydd krage" i både rund och V-hals.
Mörka färger som marinblå och svart håller formen mycket bra, men vita och ljusgrå är helt katastrof då dessa krymper väldigt mycket på längden och blir "fyrkantiga" efter ett par tvättar. https://www.brothers.se/shop/erbjudanden/3-t-shirts-for-399-kr/v-neck-tee-3

Funderat lite på att köpa på mig lite t-shirts från Sunspel, men tycker dessa är lite väl dyra. Så tänkte först kolla med er här om ni har tips på t-shirts i bra kvalitet för lite lägre pris?

Hej.
Tror du kan hitta en del vettigt på MQ.
Bläck håller formen ok.
Prismässigt som EW på Brothers.
Annart kan jag rekommendeta Tommy Hilfiger. Se deras webshop.

Intressant att man kan välja längd. Krymper dom något i tvätten? Lite osäker på om jag ska ha small eller medium nämligen.
Har inte krympt för mig. De är så kallade "pre shrunk" när du köper dem, dvs behandlade så att de inte ska krympa mer. Rekommenderar dem verkligen, bekväma och har en bra klassisk stil.

Du kan mäta en t-shirt hemma och sedan använda storleksverktyget på askets sida.

Söker efter t-shirts som är lite mer dressade om det är rätt ord. Brukar köpa denna modellen på Brothers med "rundsydd krage" i både rund och V-hals.
Mörka färger som marinblå och svart håller formen mycket bra, men vita och ljusgrå är helt katastrof då dessa krymper väldigt mycket på längden och blir "fyrkantiga" efter ett par tvättar. https://www.brothers.se/shop/erbjudanden/3-t-shirts-for-399-kr/v-neck-tee-3

Funderat lite på att köpa på mig lite t-shirts från Sunspel, men tycker dessa är lite väl dyra. Så tänkte först kolla med er här om ni har tips på t-shirts i bra kvalitet för lite lägre pris?
Kolla in Riley som också säljs av Brothers, brukar köra 2 för 399kr. Håller form och färg bra. Vitt är dock svårt då mycket at det vita är färgat vitt i dag till skillnad från förr då man blekte. Färgat vitt är svårt att hålla frächt och ska tex tvättas med kulörtvättmedel.

Kolla in Riley som också säljs av Brothers, brukar köra 2 för 399kr. Håller form och färg bra. Vitt är dock svårt då mycket at det vita är färgat vitt i dag till skillnad från förr då man blekte. Färgat vitt är svårt att hålla frächt och ska tex tvättas med kulörtvättmedel.
Intressant, visste inte om det med tvättmedlet. Finns det något sätt att veta huruvida en t-shirt är färgad eller blekt vit?

Tommy Hilfiger är bra. Hilfiger Denim INTE bra (krymper). Gant också najs, kanske lite dyrare som brukstishor men ibland hittar man ju bra deals.

Hej.
Tror du kan hitta en del vettigt på MQ.
Bläck håller formen ok.
Prismässigt som EW på Brothers.
Annart kan jag rekommendeta Tommy Hilfiger. Se deras webshop.

Har helt annan erfarenhet av Bläck, att de krymper rejält på längden första tvätten även vid 30grader :rolleyes: Tycker MQ’s VCP är mycket bättre isf. Jack and Jones enfärgade är bra som basvara som håller formen. Dock är trycket i nacken på insidan ganska starkt så vitt är svårt på dem då det syns igenom.

Senast ändrad:
Har faktist hittat några med väldigt bra passform på lager157, 1 för 60, 2 för 100.
Galet lågt så det är väl bara att bunkra upp sig så kan du sätta på dig en ny tshirt när du känner för det, du får liksom 8 stycken för samma pris som en på Brothers, och dem ser bra ut ändå enligt mig.:)

Även om trådstarten sa att Sunspel är lite dyra (vilket jag håller med om, men de fanns på lite rea nu i mellandagarna tex) så slår jag ett slag för dem.

Speciellt deras Riviera kvalité i både crew o v-neck (lite tjockare tyg än deras standard t-shirt q82, men fortfarande vääälidgt mjukt o härligt). Fantastiskt bra skulle jag säga och de slår alla andra som jag provat (provade mig igenom en jävla massa olika för ngra år sedan för att hitta "den bästa").

Sen kan jag ärligt talat inte säga hur en Sunspel t-shirt ser ut efter 5 år då jag inte ägt ngn så länge än.

(har tänkt länge att jag skulle prova Asket och danska Son of a Tailor oxå, men det har inte blivit av än då jag är så nöjde med Sunspel)

Även om trådstarten sa att Sunspel är lite dyra (vilket jag håller med om, men de fanns på lite rea nu i mellandagarna tex) så slår jag ett slag för dem.

Speciellt deras Riviera kvalité i både crew o v-neck (lite tjockare tyg än deras standard t-shirt q82, men fortfarande vääälidgt mjukt o härligt). Fantastiskt bra skulle jag säga och de slår alla andra som jag provat (provade mig igenom en jävla massa olika för ngra år sedan för att hitta "den bästa").

Sen kan jag ärligt talat inte säga hur en Sunspel t-shirt ser ut efter 5 år då jag inte ägt ngn så länge än.

(har tänkt länge att jag skulle prova Asket och danska Son of a Tailor oxå, men det har inte blivit av än då jag är så nöjde med Sunspel)

Har en skräddarsydd från son of tailor på mig nu. Tyget är väldigt svalt och skönt samt hållt formen bra dock var det knepigt få till måtten. Blev lite för vid plus att de la till krympmån själva vilket jag också gjorde :rolleyes: I övrigt känns den bra efter ett år och några tvättar! Men de är ju hyfsat dyra också.

Har helt annan erfarenhet av Bläck, att de krymper rejält på längden första tvätten även vid 30grader :rolleyes: Tycker MQ’s VCP är mycket bättre isf. Jack and Jones enfärgade är bra som basvara som håller formen. Dock är trycket i nacken på insidan ganska starkt så vitt är svårt på dem då det syns igenom.

Sedär ja. Förmodligen varierande levarantörer. Det är som jag förstår eget varumärke. Då har jag haft tur med mina enfärgade.

Har faktist hittat några med väldigt bra passform på lager157, 1 för 60, 2 för 100.
Galet lågt så det är väl bara att bunkra upp sig så kan du sätta på dig en ny tshirt när du känner för det, du får liksom 8 stycken för samma pris som en på Brothers, och dem ser bra ut ändå enligt mig.:)
Håller med, tycker dessa sitter väldigt bra, och kvällen är inte dåligt trotts priset. Annars är River Island tishorna väldigt bra :)

Körde Levi´s klassiska svarta ett bra tag.
Tills vissa blev väldigt grå väldigt snabbt.
Halsens form kunde också ändra sig en del.
Pratade med en grym säljare på Carlings som kommit fram till samma.
Skiljde sig väldigt mycket beroende på vilken fabrik/land de kom ifrån.
De kinatillverkade var de som klarade sig bäst.
Vietnam och Indien var sämre.

Blev tipsad om Resteröds och har kört dem ett tag.
Både svart vanlig classic och en med lite stretch som påminner om underställ.
Grymma.

Ska man ha tischan som ett underplagg tycker jag newbody är kanon. Tight, bekväm passform, billiga och håller formen tvätt efter tvätt.

Tillbaka
Topp