• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

T-shirts

Tips på billiga t-shirts?

Det är enkelt att hitta dyrare t-shirts i hög kvalitet (såsom Asket, Sunspel osv) men jag behöver lite nya ”slit och släng” för träning, tvätta bilen, ja helt enkelt t-shirts man inte är så rädd om.

Jag har tidigare köpt Uniqlo Supima men deras prisökning från 100kr för ett par år sen till 250kr i kombination med att deras storlekar varierar helt galet (dålig kvalitetskontroll?) gör att jag letar efter ett alternativ. Såg att Zalando säljer ett märke som heter Selected Homme i trepack och verkar populära, någon som använder dessa? Eller andra förslag?

Jag har provat en del märken såsom Clique, kragen skrynklar sig och de tappar passformen totalt efter tvätt.

Fruit of the loom verkar få högt betyg i klädtråden. Kan kanske vara värt att spana in? Brukar finnas i olika gsm och flerpack.

Hade en period i någon månad där jag försökte hitta den perfekta vita t-shirten för mig och letade efter en t-shirt som helst följde dessa kriterier. En krage som är stabil efter tvätt, inte för genomskinlig, inte rynklar sig för mycket efter tvätt, både funkar under jacka och för sig själv (inte för tjock), helst inte för lång på mig. Jag kom fram till att Uniqlo supima cotton T-shirt funkade bäst för mig i vitt, hade jag köpt svart hade jag nog kunnat köpa deras 99kr då enda jag inte gillade med den var att man kunde se igenom den lite i vitt

Hade en period i någon månad där jag försökte hitta den perfekta vita t-shirten för mig och letade efter en t-shirt som helst följde dessa kriterier. En krage som är stabil efter tvätt, inte för genomskinlig, inte rynklar sig för mycket efter tvätt, både funkar under jacka och för sig själv (inte för tjock), helst inte för lång på mig. Jag kom fram till att Uniqlo supima cotton T-shirt funkade bäst för mig i vitt, hade jag köpt svart hade jag nog kunnat köpa deras 99kr då enda jag inte gillade med den var att man kunde se igenom den lite i vitt
Läste din text nu istället för trådnamnet men hade testat deras 99kr om du inte gillar deras supima men tror dock att deras supima trots prisökning är svår att slå

Köpte fruit of the loops men är faktiskt inte nöjd trots priset.

Tyget är inte särskilt mjukt, snarare strävt, upplever att tröjan blir betydligt mer skrynkligt än andra t-shirts med 100% bomull samt att halskragen upplevs som billig.

Fick tag på ett parti (10st) CDLP middle weight till ett vettigt pris och försöker hitta fler men det ör svårare än vad jag trodde, speciellt till ett pris runt 300kr och inte 900kr som dom kostar i butik nu…

Jag gillar verkligen Uniqlo, jag är dock inte ensam om att storlekar varierar (sett andra i trådar på Reddit klaga över detta) jag ligger inte ”mitt i” en storlek så en stor medium passar eller en normal large. Men jag kanske får prova och köpa i butik.

Jag gillar verkligen Uniqlo, jag är dock inte ensam om att storlekar varierar (sett andra i trådar på Reddit klaga över detta) jag ligger inte ”mitt i” en storlek så en stor medium passar eller en normal large. Men jag kanske får prova och köpa i butik.
Kan skriva under på detta. Vissa har blivit magtröjor för mig. Medans andra fortfarande sitter bra.

Jag gillar verkligen Arket Lightweight T-shirt. Håller färgen och lyster efter flera tvättar och år.

Jag har länge kört med boomerangs vita t-shirts och de har hållit formen ända tills det går hål i tyget. Tror jag har flera som jag använder som är snudd på 10 år och håller bra än. Så de blir ju billiga fast de kanske kostar lite mera i inköp.
Så länge smutsen går att tvätta bort så kör jag på lite dyrare men håller längre.

om det är tröja för träning och aktiviteter så skulle jag förorda träningströjor, dvs INTE bomull. Brukar vara lycra, polyester el annat funktionsmaterial. Finns tishar för under en hundring. Köp en ljusgrå. Då syns inte skiten så mycket och blir inte för varm i solen. 😀

Tillbaka
Topp