• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort bezel på tudor submariner 94110

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Mitt senaste inköp i form av tudorflinga är lite smutsigt och behöver rengöras. Jag ser och märker att bezeln är rätt gojsig samt trög att vrida. Jag har tagit bort bezel på min 1675 utan några som helst problem, men tänkte bara ta det säkra före det osäkra och höra om det är någon skillnad när det kommer till min sub? Det verkar inte vara någon fjäder/klickbezel utan en vanlig liknande den på 1675. Kom gärna med synpunkter snarast då jag är alldeles för otålig och klåfingrig för att vänta...

Mvh
Victor
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Gojsigt var ordet! Nu är den lite renare i alla fall ;)

IMG_1877.JPG
IMG_1876.JPG
IMG_1879.JPG
IMG_1878.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nog mkt vitaminer i det, säkert sådanna som samlats upp under åren och ej finns idag. Bara äta till sillen ;)

Vilket vintageköpartag du är i Virroo! Grattis :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nog mkt vitaminer i det, säkert sådanna som samlats upp under åren och ej finns idag. Bara äta till sillen ;)

Vilket vintageköpartag du är i Virroo! Grattis :)

Haha fy fan vad vidrigt, undrar vad det smakar egentligen. Ja det har rullat på rejält, men nu får det bli lite paus, vet inte riktigt vad som skulle vara nästa steg. Idéer? ;)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Enda sättet att veta, smaka! Eller muta en kompis göra det... ;)

Pie pan? :) Iof har du ju en trevlig dress i din gammel omega :)

Mm hade span på en pie pan här på forumet innan flingan kom. Men det visade sig att rotorn förmodligen var helt körd, säljaren hävdade att han inte visste men att den "skulle vara fullservad". Gamlingen är såld, så en dressare hade varit något! Får invänta någon form av inkomst först bara.
 
Topp