• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort doft av parfym från läderband?

MJ24

Patek
2-Faktor
Haft samma problem, och det är verkligen irriterande med doftande band.
Körde handdesinfektion och sedan tvål och vatten. Låt torka, och sedan återinfetta med RM saddle dressing som luktar gott.
Funkade faktiskt bra för mig.
 

JMT

Breitling
I princip så har du en massa lättflyktiga doftämnen som löst sig i bandet, de behöver bara någonting annat som löser dem bättre. Som MJ24 sade, Lös upp dem i alkohol eller tvål och vatten, skölj med lösningmedlet upprepade gånger. En annan metod som borde fungera om bandet är känsligt för lösningsmedel borde vara värme och undertryck, om du har tillgång till en vakumsug (om klockan pallar det).
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hehe! :)

image.jpeg
 

J.G.L

Omega
Alsolsprit tar bort parfym rätt effektivt, ta lite på en bomullstuss och torka av med. Borde inte lösa färgen på bandet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
That's for me to know and you to find out!!!
Helt ärligt så gav jag upp saneringsförsöken efter en tid. Då gav även "Stinky" upp!! Doften/lukten bara gav sig av... Var väl inte lika kul att stinka gammalt Mobförråd när ingen brydde sig.:)

Men det är ett jävligt snyggt band, det måste vi ge det!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag kommer ha samma problem snart då mitt strap från Heureville väntas anlända vilken dag som helst. Ryktas om att den där Stewart har en fäbless för cigarr i samband med bandproduktion :cigar:
 
Topp