• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort/förkorta första länken som sitter ihop med ändlänken.

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hej,

Vet inte hur jag ska förklara, gör ett försök och hopps ni förstår
Jag har en jubileelänk vars ändlänkar passar klockan, men de första länkbitarna som sitter ihop med ändlänkarna nuddar bandhornen och det blir hairlines/märken. Det handlar om 0.5-1.0 mm.

Jag tänkte går det att få bort första länkbiten, och isådanna fall hur? Är det annars slipa som gäller?

Tacksam för hjälp! :)

A60C9447-CFC4-4821-80AA-388C2BA0520E.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

Vet inte hur jag ska förklara, gör ett försök och hopps ni förstår
Jag har en jubileelänk vars ändlänkar passar klockan, men de första länkbitarna som sitter ihop med ändlänkarna nuddar bandhornen och det blir hairlines/märken. Det handlar om 0.5-1.0 mm.

Jag tänkte går det att få bort första länkbiten, och isådanna fall hur? Är det annars slipa som gäller?

Tacksam för hjälp! :)

A60C9447-CFC4-4821-80AA-388C2BA0520E.jpeg
Ser ut som en rätt solid länk, jag hade slipat. Har gjort det själv på ett oyster.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu har jag verken dremmel eller autosol hemma. Tror du endast sandpapper kan göra jobbet?
Yes, speciellt om de är borstade från början. kan ta lite längre tid bara. Annars hade jag rekommenderat dig att köpa något glansmedel. Finns många ytor man kan snygga till på olika objekt hemma om man tittar efter.
 
Topp