• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ta bort länkbit på en BP X71. Hur göra??

arno_schmidt

Basic
2-Faktor
Hej!
Länken på min BP Leman är lite för lång. Det är en X71. Så jag vill ta bort en halv länk. Har tagit skruvarna på båda sidor, men det går inte att få pinnen som är inne i hålet där skruven sitter att få loss. Se bild. Så länkbiten sitter fast.
Hur gör man för att få loss länkbiten sen?

Bilagor

• PXL_20230728_172446828.jpg
    PXL_20230728_172446828.jpg
    257.5 KB · Visningar: 7
Det är en lite lurig länk, stiften som sitter inne i länkbiten tas inte bort - det är istället så att den bit jag ringat in nedan är en slags ”brygga” som håller ihop två länkbitar. Skruvar du loss den skruv som syns inne i cirkeln så kommer den översta delen att gå att trä av, du kommer då se hur den hänger ihop:

IMG_9987.jpeg

PS. Varning för smådelar! Nys inte oförsiktigt 😇 Lycka till!

Senast ändrad:
Tänkte man skulle sprida kunskapen publikt 🙂

Du behöver alltså inte ta loss stiften utan när du väl skruvat ur den andra skruven kommer du att att kunna lyfta loss hela den polerade delen som sitter på sidan, den är bara trädd över två hylsor som är gängade där skruvarna går in.

Tillbaka
Topp