• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort namn på cert inför försäljning

Mangusta

Cartier
Om man ska sälja en klocka som har box, papper och allt, är det någon nackdel om man tar bort namnet som står på certifikatet då? ADn har fyllt i ett namn när den köptes. Fråga två är om någon vet hur man tar bort tuschpenna på ett "kreditkorts-cert" utan att det blir svart över hela certet?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Om man ska sälja en klocka som har box, papper och allt, är det någon nackdel om man tar bort namnet som står på certifikatet då? ADn har fyllt i ett namn när den köptes. Fråga två är om någon vet hur man tar bort tuschpenna på ett "kreditkorts-cert" utan att det blir svart över hela certet?


Fattar inte riktigt, vems namn är det du vill få bort? Butikens?
Jag har då aldrig fått mitt namn skrivet på certet när jag har köpt nytt.
 

Mangusta

Cartier
Inget ska strykas över som ett barns påskteckning. :D Jag undrar ju om det går att putsa bort på något vis så att det inte syns att det har stått något namn där? Gör det inget annars om det står någon annans namn där för köparen?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Inget ska strykas över som ett barns påskteckning. :D Jag undrar ju om det går att putsa bort på något vis så att det inte syns att det har stått något namn där? Gör det inget annars om det står någon annans namn där för köparen?



SVAR NEJ! Varför skulle det göra det?! Är väl bara om man hade något och dölja i sådant fall.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Antar att det gäller någon med ett väldigt unikt/känd persons namn, annars kan det väl inte göra personen någonting eller för köparen/säljaren om det står t.ex. Lars Svensson...
 

David

Bödeln
Kan inte se varför varken köpare eller säljare skulle bry sig, men vill du ändå prova kan jag meddela att TaBort-penna funkade på kreditkortsliknande kort med skrivyta för ca 20 år sedan.
 

Mangusta

Cartier
Är de plast? Ta något starkt medel men varför?

Det är plast. Vilket starka medel kan tänkas fungera? Skulle ni som köpare föredra svart kludd, tippex eller att man har försökt få bort namnet med något?

Jag ser att jag inte borde ha använt ordet "obehagligt" för tankarna drog iväg på er direkt. :D :angel:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Om det bara är svart tusch på plast borde kemiskt ren bensin fungera. Skulle föredragit det om jag inte kan få ett blankt eller med originalnamnet.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Det är plast. Vilket starka medel kan tänkas fungera? Skulle ni som köpare föredra svart kludd, tippex eller att man har försökt få bort namnet med något?

Jag ser att jag inte borde ha använt ordet "obehagligt" för tankarna drog iväg på er direkt. :D :angel:

Aceton ska nog lösa det.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kan inte se varför varken köpare eller säljare skulle bry sig, men vill du ändå prova kan jag meddela att TaBort-penna funkade på kreditkortsliknande kort med skrivyta för ca 20 år sedan.


Haha, den hade jag glömt att den fanns! Visst var den blå och gul?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
prova det klassiska whitboard-tricket. Om man råkar använda en permanent-marker på whiteboard så "suddar" man med en vanlig whiteboardpenna över permanent-markertexten... sen är det bara att torka bort allt sammans. Kanske funkar på ett cert? Skulle det inte funka så har man hur som helst inte sabbat certet.
 
Topp