• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta bort svetsloppa..

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej, har en nätt svart svetsloppa (kvar från förre ägaren) på bezelen till min DJ (se bild). Någon som vet vad man kan göra åt eländet? Widebild (2).JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Svårt att se eländet på den bilden? Har den smält/deformerat kringliggande metall i glasringen är det svårt att få bra. Annars är det väl bara att slipa ned den och försöka efterlikna kringliggande finish. Bäst är kanske dock att köpa en ny glasring, man brukar kunna hitta dem för överkomliga pengar.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror du har rätt, måste nog ha en ny ring. Fläcken ligger strax före kl 6 och jag tror också att den defomerat metallen. Tyvärr.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror du har rätt, måste nog ha en ny ring. Fläcken ligger strax före kl 6 och jag tror också att den defomerat metallen. Tyvärr.

Mm, jag hade hål i ett spänne på en Omega pga svetsloppa och det var bara att ge upp då den hade förändrat metallen så pass mycket. Kan kan jämna till och polera men då glasringen är så synlig är den viktig för helhetsintrycket. Köpte nyligen en guldglasring för dryga 1' på ebay så det är bara att börja leta.
 

plattfot

Rolex
Behåll den som den är eller som Aurum säger skaffa en ersättningsring. Många skiftar ju mellan de olika progiltyperna på ringar så med lite tur hittar du en säljare här på forumet.
 
Topp