• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta med sig klockan på badsemester.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ska åka ner till Mallorca nästa vecka och börjar nästan tveka på att ta med favoritklockan ner.
Den är provtryckt och glad, men en del kollegor har satt griller i huvudet på mig.
-Du kommer locka folk till att råna dig, var en kommentar.
-Kommer tappa den när du dyker, var en annan.
-Onödigt att ha "DEN" klockan när man reser...

Suck, har aldrig tvekat tidigare, men nu finns tvivel där.
Hur hade ni gjort?

Är en lugn familjeresa med barnen till Alcudia utan nattliv inplanerat.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara att köra!

För säkerhets skull kontrollera OM olyckan är framme, att försäkring täcks (även utomlands)

Trevlig resa!
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Klart favoriten ska följa med på semestern, det är ju då man kan njuta av den lite extra! Du använder den väl hemma, och riskerna lär inte vara större där. Ha det så kul!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Som svar på din fråga - dessa tar jag med mig till Mallorca lite senare i sommar,
bild23.JPG
 

Fred72

Cartier
Jag hade med mig min 16610 Sub till Alcudia för två år sedan. Ingen brydde sig nämnvärt om den, tror inte intresset har ökat särskilt mycket sedan dess.
Vore jag du så skulle jag inte tveka att ta med den.
Trevlig resa.
//Freddan
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Självklart ska den med. Allt annat är trams. Har haft min PP aquanaut med mig nu på semestern som ända klocka. badar med ungarna varje dag. Har aldrig burit den så här mycket och det känns helbra.
Trevlig semester!!
/j
 

Knight

Cartier
Det låter som om dina kollegor har levt ett väldigt skyddat liv. Klart rollen ska med, ingen kommer att bry sig.
 

Nexus

Panerai
Så länge du inte tycker att det är en bra idé att tillbringa nätterna stupfull på parkbänkar så är väl Mallorca snäppet farligare än Gränna?
Trycktest, gällande försäkring samt hyfsat omdöme så kommer allt gå galant ska du se.
 

Apansson

Torpare
Såhär skulle jag resonera - är det en klocka som går att få tag på en likadan hyfsat enkelt är det ju ingen större fara att bli av med den, du är ju försäkrad. Är det en väldigt speciell vintage-klocka som blir svårt att hitta en likadan av så skulle jag fundera en extra gång. Nu är ju Alcudia typ en av världens lugnaste orter, så det är nog inga problem oavsett.
 

Mangusta

Cartier
Jag har aldrig varit på Mallis så jag vet inte hur det ser ut med kriminaliteten där men din kollega har ju en poäng no doubt om rånrisk. Man är lite mer utsatt där man inte är van att röra sig och det syns för drägget att man inte är en local. Jag såg ett nyhetsprogram nyligen där en kille mest troligt blev mördad för och pga sin Breitling på sin semester. Snacket hade gått om att han var dollarmiljonär i gruppen han reste med -han var inte miljonär- för att han hade en Breitling (vad jag kunde se var det en "billig" Colt) och nu är killen död.

Man ska inte underskatta att folk lägger märke till dyra klockor, handväskor och andra accessoarer och drar sina slutsatser om en pga det. Därmed inte sagt att jag skulle vara rädd för att ta med klockan till Mallis men helt ute och cyklar tycker jag inte att din kollega är. Tar du med klockan och någon främling skulle fråga om den kan du ju alltid säga att det är en kopia. Bättre att ta det säkra före det osäkra och vem bryr sig om en främling tror att du har en kopia?
 

Niclas

Omega
Tristast med solsemestern är "säkerhetsskåpen" på hotellen. Brukar bara bo på 5-stjärninga hotell men vissa skåp har varit så dåliga i låsfunktionerna och knappt fastbultade i väggen.
Att ha en finklocka på armen när man badar kan man ju ha koll på :))) men att behöva ha med sig dem andra i väskan känns sådär roligt .

Ta med en klocka, du träffar kanske på en klocksnackare i baren och det genererar, per automatik, trevligt sällskap.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kör! Jag har haft med mig mig min 1675 till mörkaste Afrika och det har gått bra. Lite magkänsla vart man ska gå så gick det fin fint så jag hade utan tvekan tagit med den till Alcudia.

Dock är kommentaren om den har stort affektionsvärde värt att fundera på om det gör att den ska bli hemma.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Något större personligt värde förutom det rent "fysiska" värdet har klockan inte.
Gillar den som F-n och behåller den hellst.
Men vad säger försäkringsbolaget?
Ska man teckna en extra försäkring?
Har aldrig tänkt på den biten utan tagit för givet att min försäkring täcket en ev förlust av klockan.
 

Knight

Cartier
Något större personligt värde förutom det rent "fysiska" värdet har klockan inte.
Gillar den som F-n och behåller den hellst.
Men vad säger försäkringsbolaget?
Ska man teckna en extra försäkring?
Har aldrig tänkt på den biten utan tagit för givet att min försäkring täcket en ev förlust av klockan.

En reseförsäkring behövs sällan för utlandsvistelser som inte överstiger 1/2 månader när du har en hemförsäkring. Kolla vad som gäller för just ditt försäkringsbolag.
 
Topp