Hej. Finns inga dåliga frågor
Har rätt många quartz-klockor. I många butiker brukar de ju dra ut kronan så den står still. Gör detta någon skillnad? Man ska ju byta batteri typ varannat år ungefär för att förhindra läckage osv. Blir ett batteri dåligt även om det bara ligger i klockan utan att den tickar? Har även t.ex. en Swatch som ju är enkel att ta ut batteriet på och den använder jag väldigt sällan, har den mest för skojs skull.
Mest en undran. Byta batteri är ju billigt och något jag klarar av själv tom. Men aldrig förstått hur detta funkar och kan ju vara rätt bekvämt att slippa tänka på att behöva byta batteri på 10 klockor varannat år, men vill ju inte skada klockorna.
Vad skulle ni rekommendera att göra med batteriet på klockor som knappt används?
Mest en undran. Byta batteri är ju billigt och något jag klarar av själv tom. Men aldrig förstått hur detta funkar och kan ju vara rätt bekvämt att slippa tänka på att behöva byta batteri på 10 klockor varannat år, men vill ju inte skada klockorna.
Vad skulle ni rekommendera att göra med batteriet på klockor som knappt används?