• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tack Asplund! (Varning: Hårig handled inuti posten)

john b

Rolex
Har saknat och gillat Grand Seiko sedan 2009 då jag sålde min första.

Nu kom chansen att rätta till detta.
Asplund sålde sin SBR003 i hederligt använt skick till bra pris. Jag slog till direkt.

Efter lite pill med länken (smart men pilligt system) satt den utomordentligt.



Jag tycker att den med sina 41 mm är för stor för att vara elegant.
Den är mer lagom, funkar till det mesta. Och jag behöver inte vara nervös för första repan! Det är skönt.

Smidig affär dessutom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbar! Till ett kanonpris dessutom. Ser inte alls brutalt stor ut som jag trodde att den skulle göra. Hur stor handled har herrn?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nej du! Inte slog du till direkt inte. Jag hann allt bli lite sugen jag också... innan den uppenbarligen hamnade hos dig...

Ser för övrigt ut att ha hamnat väldigt rätt! Och visst är det hårigt!

... Enjoy!

Grattis,

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hehe
Man kan säga att jag slog till direkt så fort jag bestämt mig...
Bra där! Helt klart snabbare än jag. Har en otroligt lång (och ganska njutbar) beslutsprocess kring just Seikos högkvalitetsur. Själva kunskapsinhämtningen är en viktig del för mig. Nackdelen är förstås att jag då och då ångrat att jag inte slagit till snabbare... Så njut lite å mina vägnar också!

mvh A
 

JesperO

Rolex
grattis, grymt fin klocka. Galet fint hantverk på den.
Håller med om att trots sina 41 mm så är det väldigt dressig (letar ett svart komplement till min 011:a)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
grattis, grymt fin klocka. Galet fint hantverk på den.
Håller med om att trots sina 41 mm så är det väldigt dressig (letar ett svart komplement till min 011:a)
Försök få tag på det band som satt på en SAGK003. Fitted som satt som en smäck.

sbga011_2.jpg


EDIT: förstod efter en andra läsning att du troligen menade en komplementerade klocka och inte band...
 

JesperO

Rolex
Ingen fara - du har tipsat om det bandet innan - dock gillar jag länken rätt bra.
Yepp, det var en andra klocka jag menade.
Lite lustigt hur cirklar sluts i denna tråden för mig: John var den som fick in mig på GS efter att postat så grymt många bilder på sin snowflake, du Molle var ju beredd att sälja din till mig, men SL knep den... Jag fick vänta lite längre bara
(Sorry ifall jag kapade tråden lite...)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Ingen fara - du har tipsat om det bandet innan - dock gillar jag länken rätt bra.
Yepp, det var en andra klocka jag menade.
Lite lustigt hur cirklar sluts i denna tråden för mig: John var den som fick in mig på GS efter att postat så grymt många bilder på sin snowflake, du Molle var ju beredd att sälja din till mig, men SL knep den... Jag fick vänta lite längre bara
(Sorry ifall jag kapade tråden lite...)

Som svart komplement föreslår jag då SBGA085. Lite mindre och smidigare med sina 39mm.

dsc_7257_21.jpg


dsc_7258_911.jpg


dsc_7265_718.jpg
 
Topp