• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Tag heuer 1000 ref 980.029N

kexet77

Cartier
Hej!
Köpte denna här på forumet för en vecka sedan ungefär, älskar klockan men känner att den är lite liten för mig för att vara en dykare. Vill först och främst se över möjligheten till byte mot något annat. Tänk automatisk dykare (40mm+ diameter), vintage eller nyare, eller kanske en vintage Omega. Kom med förslag.
Sätter bytesvärdet till runt 2500-2700. Pengar upp eller ned spelar inte så stor roll. F2F i sthlm innerstad är att föredra.

Originalannonsen: https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-1000-ref-980-029n-bildtung-prisändrad.52792/
Se denna länk för förra ägarens bilder och mer information.

När jag fick klockan monterade jag det nya bazelinlägget som nämns i originalannonsen (det gamla finns såklart kvar). Allt som jag fick med ingår förutom det ljusa läderbandet (passade väldigt bra på en gammal Oris :p). Men kan slänga med ett nytt oanvänt svart läderband istället om så önskas. (lädernatot på bilderna nedan ingår ej).

Specs :
38mm exkl. krona, 40mm med.
200m WR
Urverk : ETA Quartz
Lugs : 18mm
Årtal: ca 85-88

c9bd35c8-976d-4349-bcfb-8a17c3eedbfb.jpg
6ecea0ad-e9c2-4875-af1b-b98cc159b2a6.jpg
a95a1cb5-5f49-441a-b446-f7d28effb31a.jpg


Tack KS för annonsplats!

/Erik
 
Topp