• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer Aquaracer 14

THAQ

Breitling
Hallå på er alla!
Har gått runt nu i månader med tankarna på att skaffa min allra första klocka av exklusivare slag.
Som ni säkert redan uppfattat har jag alltså inte jättemycket koll men dom klockor jag fastnat för är:

http://www.watchonwatch.com/sv/products/longines/master-collection-l26484516/

Samt:
http://www.watchonwatch.com/sv/products/tag-heuer/aquaracer-calibre-5-black-dial-bracelet/

Aquaracer faller mig mest i smaken. Men det som fått mig att inte slå till ännu är tanken på att den kanske är för stor för min handled. Klockan är 41mm och min handled är 16,5 över och under knölen och 17 cm i omkrets på knölen. Vad är era åsikter om detta? Och om ni nu har dessa mått på era handleder och klockor får ni gärna posta bilder som kan hjälpa.

Sen hur ser ni just på watchonwatch. Läste att dom hade begärt rekonstruktion. Är det fortfarande tryggt att handla där?

Ha en trevlig helg gott folk!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tror inte den är för stor. Den är inte allt för hög och det spelar stor roll. Dessutom upplever jag länken som ganska nätt vilket också bidrar till att den känns smidig. 41mm är väl en ganska standard stl för en dykare.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Alltid bäst att gå till närmaste AD och testa klockorna! Även kolla på lite andra modeller som du möjligtvis inte spanat på än
 

Sputniq

Panerai
Jag har ungefär samma handleder som dig (17 cm) och har testat TH'n. Satt bra tyckte jag, tror det kommer göra det samma på dig. Men som sagt, testa först. Lycka till :)
 

THAQ

Breitling
Tack för alla svar!
Har tittat på väldigt mycket klockor runt de prisklassen och hittade en del intressanta men beslutade mig just för aquaracer men de är klart, det kan vara helt annorlunda när man verkligen får se alla klockor.
Ska försöka hinna med att gå förbi någon AD imorgon. Hur ser ni på wow? Eller är det bäst att försöka förhandla ner hos AD till internet priser, eller är det ens möjligt?
 

svesam

Rolex
Stämmer in med de som säger prova klockan innan du köper.
Vem vet du kanske rent att tycker den är för liten... :)

/Daniel
 

J&B

Omega
Tack för alla svar!
Har tittat på väldigt mycket klockor runt de prisklassen och hittade en del intressanta men beslutade mig just för aquaracer men de är klart, det kan vara helt annorlunda när man verkligen får se alla klockor.
Ska försöka hinna med att gå förbi någon AD imorgon. Hur ser ni på wow? Eller är det bäst att försöka förhandla ner hos AD till internet priser, eller är det ens möjligt?

Kanske inte möjligt att få samma pris men glöm inte att du får länken kortad, någonstans att vända dig om du behöver hjälp, möjligtvis försäkring eller värderingsintyg och att du etablerar en relation med en AD för framtida köp (ja, du är på väg ned i fördärvet ;) )

Uppenbart att jag föredrar AD men om wow är/varit i rekonstruktion så hade det ensamt gjort jag inte skulle handla där men det är min åsikt.
 

Adam019

Omega
Har själv klämt på den nya Aquaracern och måste säga att den är fantastisk. Min handled är 17 cm och jag upplevde den som lagom, nästan liten.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Du säger att du inte har jättemycket koll, det är en av anledningarna att du ska handla av AD.
Det finns oftast förhandlingsutrymme vid klockaffärer, men ett råd börja inte prata internetpriser med säljaren. Besluta dig för vad du max vill betala var trevlig och saklig mot säljaren så kommer du nog att lyckas att få till en bra deal.
Lycka till
 

THAQ

Breitling
Hallå igen, jag uppskattar alla svar!
Var inne i butiken idag och klämde och titta på båda klockorna, Longines uteslöt jag direkt.
Och jag är faktiskt riktigt glad att jag inte gjorde nånting innan jag hade sett klockorna för jag tyckte faktiskt även att Aquaracern var för liten. Bredvid hittade jag en klocka jag verkligen vill ha, nämligen

http://www.watchonwatch.com/sv/products/tag-heuer/aquaracer-500m-calibre-5-black-dial/

Den kändes robust och mäktig, så ja absolut jag fick ståfräs.
Men den var bra mycket över min prisklass så jag tänker köpa den begagnad när den dyker upp.
 

THAQ

Breitling
Jag är ledsen belic sökte nyss i forumet och såg din klocka, hade jag inte alldeles precis blivit nykär hade du haft ett sälj.
 
Topp