• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Aquaracer 500M

Holken

Panerai
Är det någon som har Aquaracer 500M här på forumet. Lämna gärna lite omdömen/åsikter ifall ni har några.
Sugen på den blåa versionen tror jag.
Vad tycks om den??
ImageUploadedByTapatalk1424197576.035110.jpg


Ska till Miami nästa vecka och såg man kan få den för 14000 där, bra pris!
Hur är det med garanti när man köper i USA??
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har Aquaracer 500M här på forumet. Lämna gärna lite omdömen/åsikter ifall ni har några.
Sugen på den blåa versionen tror jag.
Vad tycks om den??
ImageUploadedByTapatalk1424197576.035110.jpg


Ska till Miami nästa vecka och såg man kan få den för 14000 där, bra pris!
Hur är det med garanti när man köper i USA??
Personligen hade jag sparat pengarna och köpt en annan variant. Aquaracer 500 är väldigt mycket budget, och jag kan personligen tycka att de lägre serierna drar ner resten av varumärket som jag annars uppskattar.

Jag vet inte hur du har räknat med priserna,men det är alltid värt att påminna om att priser i USA alltid anges utan moms.

Garanti bör inte vara något problem eftersom Heuer kör sin world-wide om jag inte missminner mig helt.

Detta är lite snabba tankar bara, men om jag hade varit i samma läge hade jag sparat ihop och köpt en Tag Heuer ur någon annan serie.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag gillar den skarpt. Aquaracer är verkligen inte budget, det är inte Formula1 serien du tänker på?
Har haft en Aquaracer kronograf tidigare och kvaliteten var utmärkt.

Köper man på plats åker du sannolikt på sales tax nånstans runt 10%. Det blir en bra affär ändå dock.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Inte klämt på 500 men en vän har Aquaracer 300, riktigt bra klocka som jag tycker slår seamaster. Likvärdiga kvalitetsmässigt men mycket snyggare design (enligt mig). Wan2110 aquaracer (300m) alltså.
 

VCalmen

Cartier
Jag har en Aquaracer 500, svart tavla. Jag gillar den skarpt.
Hela klockan känns väldigt gedigen. Speciellt med den keramiska ringen som 300:an inte har.

Nej fan. Satsa på en sådan! Jag betalade runt 23 för min. Helt klart värt den. Den går att sporta både till jeans och till kavaj.

image.jpg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Jag står också i begrepp att skaffa en dykare. Har hittat en AR 500m ett år gammal och i mint condition hos AD på ch24 för 1400€ inkl. frakt. Står mellan den och en Oris Aquis, och många tycks rösta för Aquis. Vad säger ni i den här tråden som verkar ha lite kännedom om AR?
 

VCalmen

Cartier
Jag tycker personligen Orisen är för liten. Den är inte alls av samma byggkvalité, den känns betydligt plastigare (upplevde jag det som) och det är inte keramisk ring.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Men är inte aquaracern 41 mm? Aquis är 43 mm och har visst en keramisk bezel. Någon på watchuseek tyckte att Orisen funkade till kostym medans Aquaracern inte gjorde det. Nu bär jag inte full suit så ofta, men spontant så kände väl jag tvärt om att Aquaracern ser med dressig ut än Orisen, men jag kan ju ha fel? Har inte sett någon av dom live och kommer inte få tillfälle förän i början av mars heller, så får se om jag lyckas hålla köplusten i schack tills dess.
 

VCalmen

Cartier
Ah! Sorry. Mitt fel. Jag pratade om en fel Aquis. Då hade jag inte alls mycket mer att tillägga än att jag tycker Hauern är som du poängterar, stiligare.
 

Holken

Panerai
Har besökt några butiker idag och provat flera klockor i olika prisklasser.

Planet Ocean 42mm - riktigt snygg men för hög/otymplig! Vill tycka om det men känner att jag inte kommer trivas med storleken.
ImageUploadedByTapatalk1424366162.030265.jpg


Aqua Terra 41mm Skyfall - sitter perfekt på armen! Bra blandning av dressig och sportig. Snyggt och välbyggt. Fin länk!
ImageUploadedByTapatalk1424366407.035820.jpg


Tudor Black Bay Blue - Lagom storlek och riktigt fin men kanske lite tråkigt märke. Fanns bara utan länk så provade den på läder.
ImageUploadedByTapatalk1424366516.774469.jpg


Tudor Chrono Heritage - Överraskade stort!! Finfin!! Men som sagt tidigare kanske tråkigt märke.
ImageUploadedByTapatalk1424366667.233295.jpg


Tag Heuer Aquaracer 500M - fin urtavla med liv men inte jätteimponerad tyvärr.
ImageUploadedByTapatalk1424366902.318707.jpg


Longines Hygroconquest - Känns grym för det den kostar!! Sitter perfekt tack vare att den inte är för hög!! Gillar den skarpt!!
ImageUploadedByTapatalk1424367254.364148.jpg


Rolex Submariner - Kungen av dykare av det jag har provat!! Vilken kvalitékänsla! Vridringen känns som smör!!!! Perfekt storlek på alla sätt men för dyr!! Älskade den!
ImageUploadedByTapatalk1424367482.944410.jpg
 

Riley

Panerai
Alltid varit förtjust Tag Heuer och var helt övertygad om att det var Aquaracer 500m som jag skulle införskaffa som första riktiga kvalitésklocka.
Gjorde det fegare SMP valet istället, dels för att jag ville ha snygg men också pålitlig kvartsare i jobbet (behöver trist nog klockan till mer än att kolla när lunchen börjar och slutar).
Till sommaren kommer jakten på en bra automatare att ta fart på allvar, hade definitivt släng in aquaracern i matchen igen om jag inte samtidigt behåller Omegan, vilket jag jag förmodligen gör.
Då kommer jag nog leta efter något annat än en dykare, men dom som rockar en Aquaracer 500 kommer alltid få en ryggdunk av mig!
 

Holken

Panerai
Provade ju även Oris Aquis
43mm blev för stor pga länken som är för bred enligt mig. Känns nog större för att den är chromad med. Tyvärr tvärtom på på den mindre Aquisen(40mm?), för smal länk så den såg lite kvinnlig ut. Annars jäkligt fin klocka!
ImageUploadedByTapatalk1424370836.787087.jpg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
En fin samling klockor även om prisspannet precis som du skriver är rätt stort. Vad var det med Aquaracern som gjorde dig besviken Holken ?
 

Holken

Panerai
Vet inte riktigt va det va. Gillade den men kanske hade för höga förhoppningar. Skulle säkert vara nöjd med den men kände att Longinesen va lika sjysst för mindre än halva priset.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Tack Holken! Fattade äntligen ett köpbeslut och beställde just en blå Hydroconquest(modellen som kom efter bilden du la upp). Skönt då jag spenderat timmar de senaste dagarna med att läsa om alla klockor. Min sambo lessnar totalt varje gång jag ska köpa nått och lusläser allt internet har att erbjuda på ämnet, så hon är nog gladast av alla nu! :)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en blå 300M som jag är galet nöjd med. Den håller tiden inom sekunden per dag och är riktigt läcker att titta på. Det enda jag kan klaga på är väl att jag egentligen kanske skulle ha valt den svarta modellen för fler möjligheter till färger på mina straps.

20160405_163357.jpg

20160401_165445.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jag har en blå 300M som jag är galet nöjd med. Den håller tiden inom sekunden per dag och är riktigt läcker att titta på. Det enda jag kan klaga på är väl att jag egentligen kanske skulle ha valt den svarta modellen för fler möjligheter till färger på mina straps.

20160405_163357.jpg

20160401_165445.jpg

Vad är det för specialare med orange på tavlan?
 
Topp