• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer Aquaracer Calibre 5 500 Meter

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Behöver skaffa mig en vettigt klocka som funkar till det mesta. Tänker träning, fiske, vardag osv. En hederlig beater med andra ord. Har spanat på TAG Heuer Aquaracer Calibre 5 500 Meter som jag tycker verkar ha det mesta, vad säger ni?
Det som stör mig lite är att "lug width" verkar vara 21 mm. Vill ha en klocka som passar bra till båda nato, läder och stål.
Så vad tycker ni om Tag Heuer?
 

Aron

Omega
Jag har en Aquaracer caliber 5 300 meter och är jättenöjd med den. Den är 20mm, har haft nato på den på sommaren och det har funkat fin fint.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har haft en sådan. Sommaren 2011. Slog till för att det var ett riktigt klipp plus att DiCaprio sålde in den så fint i deras reklamkampanjer. Men, det är något med TH som jag inte riktigt grejar. De gör tuffa klockor, vissa med grymt avancerade komplikationer, men jag gillar inte riktigt deras aproach. De finns överallt. Kanske också borta rycka upp sig lite som Omega försöker göra, bli lite mer unika och exklusiva?

DSC08334.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De gör säkert många fina klockor, men problemet för mig är att de är så sportiga och flådiga. Det är nog det som gör att de "finns överallt", vilket paradoxalt nog säkert gynnar märket.
 

oskarponken

Panerai
Hade en Aquaracer under en väldigt kort period tom för att vara mig (Flippades efter en vecka) Det är en fin klocka men den kändes för mig som en lite plastig variant av en Seamaster eller en Sub. När jag ser den på andra ser den alltid bra ut, på mig var den inget vidare.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ok, har inte för avsikt att jämföra den med varken Omega eller Rolex. Men jag förstår vad du menar.
Alternativet är att köpa mig en Breitling Steelfish, kanske säkrare köp?
Tanken är som sagt att ha den som beater tillsammans med mina G-Shocks. Varför möjligheten att lätt byta strap är viktigt, problem lär väl uppstå med Tagens "lug widht" på 21 mm.
Annar ligger Oris Divers nära till hands men dessa funkar dåligt på nato.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju bara att köpa 22mm band och klämma in de istället. Brukar gå smidigt. Alternativt leva med ett litet glapp från ett 20mm band.
 

Aron

Omega
Eller så kan du ju köpa 300 meter i stället, den har 20 mm. Visserligen nån mm mindre i diameter också, 41 mm mot 43 tror jag?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
300 m är också fin men jag vill ha en något större klocka. Gärna 43-45 mm.
500 m är klassiskt snygg, har gillat den sen jag såg den första gången en Steelfishen har seglat upp lite som en favorit. Äldre klocka men ungefär samma pengar på beg.-marknaden.
Vilken är "dagens" modell av Steelfish?

Misstänker att det hela kommer hänga på vilken affär som dyker upp först.
 
Topp