• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Aquaracer WAY2110 eller WAN2110?

damarisu

Breitling
Hej!

Har länge nu varit ute efter en Aquaracer då jag finner dessa klockor otroligt vackra.

Inledningsvis var jag intresserad utav en WAY2110 (WAY2110.BA0928 specifikt), men har nu sakta börjat rikta in mig mer och mer mot en WAN2110.BA0822. Vad jag förstått är WAN en äldre modell, men ser mer ut som den typiska "divern", vilket ser väldigt bra ut i exempelvis kavaj/skjorta, vilket är ett vanligt plagg för min del.

Vad tror ni om dessa två klockor? Vad finns det för för/nackdelar jämtemot varandra? (både till utseende och funktion), är det olika urverk i dessa? (båda har calibre 5, men antar att det går att dyka djupare i det), håller WAN tiden sämre?

EDIT:
Undrar även om det finns någon annan variant av Aquaracern som ser ut som WAY211A (alltså inte helt rund, utan kantig) fast utan cyklop?


Tack på förhand för era synpunkter!
 
Senast ändrad:

Swisswatches

Cartier
Gällande WAN2110 skulle jag nog säga att du får en ”bättre” klocka om du köper Omega Seamaster. Begagnad får du en Seamaster för nästan samma pengar som WAN2110.

Mellan WAY2110 och WAN2110 skulle jag valt WAY2110 för att den ser mer aquarace:ig ut.

Båda är riktigt bra klockor och det blir ett bra köp oavsett vilken av dem du väljer.

Mvh
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla in WAK2110 också :)

IMG_8672.JPG
 

damarisu

Breitling
Gällande WAN2110 skulle jag nog säga att du får en ”bättre” klocka om du köper Omega Seamaster. Begagnad får du en Seamaster för nästan samma pengar som WAN2110.

Mellan WAY2110 och WAN2110 skulle jag valt WAY2110 för att den ser mer aquarace:ig ut.

Båda är riktigt bra klockor och det blir ett bra köp oavsett vilken av dem du väljer.

Mvh

Stort tack!

Har du någon koll på om det finns någon aquaracer med svart "bezel" som ser "aquarace:ig" ut? (som WAY211A fast utan cyklopen då jag inte tycker det är snyggt)
 

NickG

Cartier
Känns som att WAY211A är en bra kompromiss. Helt fantastisk klocka, har svårt för Tagen med stålbezel men WAY211A med sin keramiska bezel känns så mycket mer Aquaracer

Edit; ah, såg att du inte ville ha cyklopen!
 

karimalasi

Breitling
Mellan WAY2110 och WAN2110 skulle jag valt WAY2110 för att den ser mer aquarace:ig ut.

Båda är riktigt bra klockor och det blir ett bra köp oavsett vilken av dem du väljer.
 
Topp