• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer Aquaracer

ArMak

Basic
Hej alla,
Har precis köpt en första för mig ’riktiga’ klocka. Det blev en Aquaracer Quartz CAY.1110, bara för att jag tycker den är så snygg :)
Inköpt av en vän i En Tag Heuer butik i King Power i BKK. Reser dit inom kort. Fick den till ett vad jag jämfört med andra ställen, bra pris så jag slog till.
Eftersom jag är en riktig ’nybörjare’ så har jag en fråga gällande vattentätheten på dessa klockor. Ska ju klara 300m men är det verkligen så? Behöver även en ny klocka trycktestas?
Är de något annat jag behöver tänka på med denna modell tar jag gärna emot den infon.
Ja ni ser, så pass ny är jag i ämnet klockor :)
Tack för ett riktigt bra forum!
Mvh Ari

300m motsvarar inte 300 meter ner i djupet men mer än tillräckligt för både bad och dyk så du kan nog vara lugn :) se till att ha kronan inskrud bara!
Är den ny så behöver du inte trycktesta den :)

Onödigt att trycktesta en ny klocka!
Spara dom slantarna i stället!
300m, så länge du inte ska dyka med tung utrustning räcker det mer än väl!

Nu har man anlänt till BKK och lite bilder då på skönheten som nu levererats :)

Bilagor

• EDEBE393-626E-4907-8355-6E94133C723E.jpeg
    EDEBE393-626E-4907-8355-6E94133C723E.jpeg
    102.8 KB · Visningar: 113
  • 609BE619-22DE-4B5F-B88C-9479D491D760.jpeg
    609BE619-22DE-4B5F-B88C-9479D491D760.jpeg
    139.2 KB · Visningar: 117
  • 1339DFEB-1261-48C8-A24B-F1AD22F3DC3F.jpeg
    1339DFEB-1261-48C8-A24B-F1AD22F3DC3F.jpeg
    111.3 KB · Visningar: 113
  • D85F9891-BC91-4B8A-9299-ED15C9110E20.jpeg