• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Baselworld 2015

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att Tag Heuer träffade en hel del rätt på Baselworld 2015, men det tycks ha passerat förbi ganska obemärkt, eller jag upplever det åtminstone så.

Till att börja med har vi ju skelett-Carreran med TH:s nya in-houseverk Heuer-01.
KD11057.jpg

5000 swiss franc, vilket ju är väldigt aggressivt prissatt.

Mina favoriter är dock de nya klockorna i Aquaracer-serien som jag tycker hamnat ganska rätt. Plockat russinen ur kakan från andra klockor som förstoringsglas över datum och kantig bezel, men med en egen touch. Förmodar att även dessa kommer att prissättas väldigt aggressivt.
123699-c9fa542464bfc62f3da984fc0dba64e0.jpg
119814-f9c2f85c92361a8e089688d2cbebab89.jpg
 

PCB

Audemars
Tycker många förbättringar gjordes redan 2014.
Som tyvärr gått ganska obemärkt förbi.
Verkar som tag heuer är hatat för all framtid
Bara för att dom kör inköpta verk. Från "fel"
Leverantörer.
Medans hela swatch gruppen gör samma sak, hyllas oberoende av prisklass.
Folk svarar verkligen upp på swatchgruppens strategier mot konkurrerande märken.

Tråkigt , är min högst personliga åsikt.
 

Biffbert

Cartier
Carreran var riktigt kräkmedel men Aquaracern var inte alls dum, påminner mycket om WAY2110. Har du nån prisinfo alls på Aquan?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Carreran var riktigt kräkmedel men Aquaracern var inte alls dum, påminner mycket om WAY2110. Har du nån prisinfo alls på Aquan?
Ja, jag håller med dig, tog mest med den som en ursäkt för att allmänt prata om TH :D tyvärr inget pris men som jag förstår det (väldigt svårt att hitta info) är det ersättaren till Aquaracer 300m plus att TH sänkt priset generellt med nästan 10 % trots högre Swiss franc så sannolikt väldigt prisvärt. Har heller ingen information om releasedatum :(
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Carreran var riktigt kräkmedel men Aquaracern var inte alls dum, påminner mycket om WAY2110. Har du nån prisinfo alls på Aquan?

Jag minns att jag hörde någonting när den släpptes, men har tyvärr helt glömt bort det. Jag minns ändå att det kändes som ett resonabelt pris. Nu är jag medveten om att detta inte hjälper dig ett smack, men ändå...:D

Men jag måste hålla med tidigare skrivare om att jag anser folk klankar ner på Tag utan egentlig anledning. Jag gillar prylarna!
 

par

Patek
2-Faktor
Mina favoriter är dock de nya klockorna i Aquaracer-serien som jag tycker hamnat ganska rätt. Plockat russinen ur kakan från andra klockor som förstoringsglas över datum och kantig bezel, men med en egen touch. Förmodar att även dessa kommer att prissättas väldigt aggressivt.
123699-c9fa542464bfc62f3da984fc0dba64e0.jpg
119814-f9c2f85c92361a8e089688d2cbebab89.jpg




Jäklar vad bra dessa var. Pris?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Under 20 ganska garanterat iaf, med mycket tur kanske runt 15 :) om de prissätts som dagen Aquaracer 300m dvs
 

PCB

Audemars
Aquaracern är fin
Synd att dom inte fimpat förstoringsbubblan bara,,
Absolut det värsta jag vet
Men en blå 300m calibre 5 kommer det bli innom snar framtid.
 

PCB

Audemars
Ett rån för mej är att begära över 40k
För en omega AT,,,,
Men smak å tycke är ju olika,,,
Å tur är väl det.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Ja tack till aquan!
en sån skulle jag lätt kunna leva med.
Carreran, not so much....
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
A blog to watch har ett lite mindre jobbigt klipp där han går igenom TH:s klockor för Baselworld

 

Biffbert

Cartier
Ja, jag håller med dig, tog mest med den som en ursäkt för att allmänt prata om TH :D tyvärr inget pris men som jag förstår det (väldigt svårt att hitta info) är det ersättaren till Aquaracer 300m plus att TH sänkt priset generellt med nästan 10 % trots högre Swiss franc så sannolikt väldigt prisvärt. Har heller ingen information om releasedatum :(

10% var ju ändå överkomligt med tankte på att den är rejält tillfixad skulle jag nog säga. :)

Jag minns att jag hörde någonting när den släpptes, men har tyvärr helt glömt bort det. Jag minns ändå att det kändes som ett resonabelt pris. Nu är jag medveten om att detta inte hjälper dig ett smack, men ändå...:D

Men jag måste hålla med tidigare skrivare om att jag anser folk klankar ner på Tag utan egentlig anledning. Jag gillar prylarna!

Hahaha nu vet jag ju att det finns info ute i alla fall, tackar för hjälpen :D Men ja, de tar onödigt mycket stryk... Är mycket nöjd med min egen från 2014 :)
20150306_075951.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Du menar att det inte står Rolex på tavlan?


Jag menar att när man närmar sig 50 tusen kronor så är man i toppen med andra väldigt fina klockor som smäller högra en denna. IWC har fantastiska klockor kring denna prislapp begagnade, även vissa Rolex, Ulysse Nardin med flera. Tag Heuer känns inte lockande med denna prislapp helt enkelt.
Klockan är som sagt fin men inget jag skulle betala dem pengarna för. Sedan är andrahandsvärdet dåligt och när man betalar 50 lök så spelar även det in till viss del. Förstår du mig nu?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag ändrade min post lite och du var snabb att svara. Läs den igen.
Ändrar inte min ställning. Du får tycka och göra precis som du vill men du är en lättlurad konsument. Det är produkten i sig som är intressant. Att jämföra nypris med begagnat förstår jag inte heller? Och vilken rolexkronograf får du för 45'? Vet inte heller vad det finns för andra inhousekronografer att jämföra med i prisklassen?

Äpplen och päron, äpplen och päron...
 
Topp