• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad TAG Heuer Carrera 1887 41mm Chronograph (version 2 = ovanlig)

Markus

Breitling
tag01.jpg

Trots att jag tycker detta är en av de finaste klockorna jag någonsin sett, helt ärligt, så har jag insett att jag helt enkelt inte använder den längre pga att en annan klocka tagit dess plats sedan ett drygt år tillbaka.

Denna TAG Heuer Carrera Cal 1887 är köpt av mig som första person och är i fint skick. Den är dessutom väldigt ovanlig då denna klocka gjorts i tre olika varianter, varav denna är den klart finaste (saknar tachymeterskala samt andra mindre skillnader). Den var inte helt lätt att få tag i men jag lyckades innan den helt ersattes av version 3 som är den som säljs nu och som de flesta har. Glas på boettbaksidan som visar urverket är helt klart en av de finaste detaljerna med klockan.
tag02.jpg

Jag köpte klockan med läderarmbandet men har kompletterat med en stålänk (ny, original). Båda banden följer givetvis med, precis som orginalkartongerna. Klockan är köpt hos svensk webbhandlare via europeisk AD, länken köpt i butik i Stockholm.

Den var inne på en garantiservice för ca ett år sedan och den har använts mycket sparsamt sedan dess, så den är i fint skick nyligen kollad/servad av tillverkaren. Klockan har sedan den köptes använts, men inte så mycket, så den har bada minimala små märken av normalt användande men skulle säga att den är i helt klart fint skick. Kan ta fler bilder åt den som önskar se något speciellt.

Modell: CAR-2110-0

Pris: 18 000 kr (prisbump 20/2, sänker en gång och då rejält).

Länk till info på TAG's webbsida (version 3 på bilden, jag säljer den snyggare version 2): http://www.tagheuer.com/int-en/luxu...raph41-mm-black-steel-bracelet-car2110-ba0724

Länk till recension samt video hos Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-tag-heuer-carrera-1887-41mm-chronograph

Klockan finns i Stockholm och jag säljer den helst face to face i en offentlig miljö där vi båda tycker det känns bra. Jag kan ge dig en mycket bra referens (eller flera) här från Klocksnack, och vill att du gör detsamma. Du inspekterar att klockan har alla papper på plats och att den ser ut och funkar som den ska, sedan ingen retur efter att köpets har genomförts.

Några frågor eller funderingar? Hör av dig!
tag03.jpg

tag04.jpg
 
Senast ändrad:
Topp