• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TAG Heuer Carrera 1887 SpaceX med svart urtavla?

Bengt

Basic
Hej!

Jag blev helt såld när jag såg en vän med en TAG Heuer Carrera 1887 SpaceX med vit urtavla. Blev väldigt nyfiken på klockan och ville veta mer. Googlade bilder på klockan och fick upp samma klocka fast med svart urtavla. Jag trodde jag var såld innan men nu blev jag verkligen i eld och lågor. Sjukt snygg.

Så jag började kollade runt mer för att läsa om SpaceX:en med svart urtavla. Efter många timmars Googlande började jag ge upp då jag endast verkade hittade denna extremt vacka pjäs ifrån en replica sida.

Är det någon som har koll på om den gjorts som "äkta"?

839698d1349462530-tag-heuer-carrera-1887-spacex-strap-tag-heuer-carrera-spacex-7.jpg

TAG0118-01-Tag-Heuer-Carrera-SPACEX-1887-Flyback-Chronograph-replica-750x750.jpg

Har TH nån historik med den modellen eller har de gjort en Steinhart och kopierat IWC rakt av? För den är ju så lik Portuguese att det nästan är löjligt.

Verkar vara lite mycket ripoff. De klassiska Heuer-kronograferna har ju de små visarna vid 3 och 9, vilket jag tycker är snyggare (men det är en smaksak).

Även om de är ganska lika, så får jag nog allt säga att IWC'n är strået vassare. Den är fantastiskt fin.

IWC är inte intressant. Helt klart vacker men skillnaden mellan TH och IWC klockan är ju enorm.

Alfgren:
Ja TH SpaceX har väl historik om något med "första klockan i rymden". Även om tidtagarur kanske stämmer bättre.
tumblr_man4a6TMCq1qz56mjo1_500.jpg

IWC är inte intressant. Helt klart vacker men skillnaden mellan TH och IWC klockan är ju enorm.

Alfgren:
Ja TH SpaceX har väl historik om något med "första klockan i rymden". Även om tidtagarur kanske stämmer bättre.
tumblr_man4a6TMCq1qz56mjo1_500.jpg
Originalet från 62 var ju snyggare än den nya. Hade ju varit rikigt coolt om man gjort en ny sådan med regulateur.

Kul att det fanns en koppling ändå men likheten mellan IWCn och TH 1887 är större än originalklockan dock...

Tillbaka
Topp