• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad TAG Heuer Carrera 1887

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har du chansen att förvärva en klassisk kronograf med kolumnhjul. Gillar du att byta band/länk så är detta klockan för dig.
Den passar lika bra på läder, croco eller mesh som på orginallänken.
Det är alltså TAG Heuers Carrera caliber 1887 kronograf med deras sk "in house" verk 1887. Carreran firade 50 år förra året (tillsammans med Daytonan) och har en intressant historik!

TAG Heuer Carrera caliber 1887,
ref: CAR2110-2 (versionen med tachymeterskalan inuti)
storlek: 41mm, WR: 100m
Full specifikation: http://www.tagheuer.com/int-en/luxu...utomatic-chronograph41mm-black-steel-bracelet
Hodinkee recension: http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-the-tag-heuer-carrera-1887-41mm-chronograph

Klockan går bra, har god gångreserv (upp till 50h) och kronografen nollar som den ska. Jag har faktiskt inte mätt gångavvikelsen eller gångreserv men gör det gärna om du vill veta. Den var inne på Skövde urteknik som ny och ruckades, jag har dock aldrig behövt korrigera den. Jag är andra ägaren så det finns givetvis tecken på vardagligt användande. Den är i mycket gott skick utan dings. Orginallänken bär märken av deskdiving.

Klockan är fullset uttagen april 2012. Medföljer gör svart racingläder med Clasp (3e part, lite använt), svart crocopräglat läder, mesh och orginallänk.

Nypris: 41 000 SEK, Säljes: 19 000 SEK, Bytes: 21 000 SEK

Byten är också av intresse, då Rolex explorer II, 16570, svart tavla, Rolex GMT master II, 16710, IWC ingenieur 323902, ev Omega AT 38,5 med blå urtavla. Ett gäng tusingar upp från min sida är inget problem om du har det jag söker (gärna full set).

Har du frågor, funderingar eller vill ha fler bilder var inte blyg utan skicka ett PM!
Referenser finns.

f2f i Malmö med omnejd eller skickat, du väljer.

Vänligast
John
image-2.jpeg
IMG_20140310_132553.jpg
IMG_20140310_132635.jpg
IMG_20140425_063843.jpg
IMG_20140523_074215.jpg
 
Topp